Šodien dzirdēju vienu aforismu, kurš man iepatikās un šķita ļoti trāpīgs:

Darbs ir ilglaicīgas problēmas īslaicīgs risinājums”.

Ja Tu vēlies iesaistīties kādā tīkla mārketinga kompānijā un ceri nopelnīt lielu naudu jau pirmajos mēnešos, tad visdrīzāk, ka Tu būsi vīlies. To arī apliecina lielā kadru mainība šajās organizācijās. Tas nav darbs, tā ir uzņēmējdarbība.

Ar ko tad atšķiras darbs no uzņēmējdarbības. Varētu uzskaitīt daudz dažādas gan atšķirīgas, gan kopīgas iezīmes, tomēr es mēģināšu pašķetināt šo pavedienu no domāšanas un vērtību viedokļa.


Ko vēlas darbinieks?

  • Regulāru, vēlams, lielu algu

  • Sociālās garantijas

  • Dienesta auto, telefonu, veselības apdrošināšanu

  • Vēlams lai ir prestiža darbavieta

  • Izaugsmes un pašrealizācijas iespējas

  • u.c.

Ko vēlas uzņēmējs?

  • Peļņu

  • Finansiālu neatkarību

  • Labu automašīnu

  • Pašrealizācijas iespējas

  • Nodarboties ar lietām, kas patīk

  • u.c.

Ja pavērosim tad vēlmes ir līdzīgas, tikai to sasniegšanas ceļi ir atšķirīgi. Cilvēks ar darbinieka uztveri ilgāk par diviem mēnešiem, nesaņemot naudu, nestrādās. Viņš grib visu un uzreiz un lai to sasniegtu ir gatavs pārdot sevi uz 40 gadiem un strādāt 8h dienā. Taču lielākoties šādi cilvēki ir vienas algas attālumā no bankrota un manuprāt no sociālo garantiju viedokļa tas ir daudz riskantāk. (Ja neticat, apskatieties, kā dzīvo mūsu penionāri)

Uzņēmējs ir gatavs ilgstoši, pat vairākus gadus investēt naudu un laiku, lai radītu biznesu, kurš pēc investīciju perioda beigām sāktu nest ievērojamu un regulāru peļņu. Tas ir cilvēks kurš ir gatavs uzņemties risku. Varbūt, ka šai periodā uzņēmējs strādās daudz un saņems maz, taču lai radītu mehānismu, kurš pēc tam nesīs naudu dienu no dienas, mēnesi no mēneša viņš ir gatavs uz to. Pēc uzņēmuma “nostādīšanas uz kājām”, viņš/a attīsta kādu jaunu projektu, vai arī nodrošina sevi ar to pēc kā ir tiecies augstākas kvalitātes dzīves un finansiālas neatkarības.

Katrai no pusēm ir savi argumenti, taču skaidrs, ka uzņēmējiem ir izdevīgi, lai lielākā tautas daļa uz dzīvi skatās ar “darbinieka” acīm.

Kas notiek, ja cilvēks ar “darbinieka” dzīves uztveri iesaistās tīkla mārketinga organizācijā? Viņš grib naudu jau pēc pāris nedēļām, mēnešiem un galīgi nav gatavs investīciju periodam. (piebilde, salīdzinot ar klasisko biznesu investīcijas ir smieklīgas, lielākoties laiks, lai pašizglītotos un komunikētu ar cilvēkiem) Ja cilvēks nesāk apzināties šo atšķirību un skatīties uz šo nodarbi ar uzņēmēja acīm, visdrīzāk, ka tīkla mārketingu viņš pametīs.

Lai attīstītu veiksmīgu tīkla mārketinga biznesu ir nepieciešams 1,5-4 gadi. Tas nenozīmē, ka Tev ir jāpamet Tava pašreizējā nodarbošanās, dari to paralēli. Pirmo pusgadu tu mācīsies un tev parādīsies daži cilvēki tavā grupā. Gada laikā, Tu jau būsi apjautis, kas notiek un tavā grupā būs kādi 10-25 cilvēki. Tālāk jau veidosies sinerģija no Tavas un Tavas apakšgrupas darbības un grupa turpinās attīstīties. Tu varēsi izvēlēties, turpināt strādāt vai pāriet un pilnībā nodarboties ar savu tīkla mārketinga biznesu. Arī es tā darīju, kad dibināju savu pirmo uzņēmumu, strādāju vienam vāciešu uzņēmējam piederošā uzņēmumā par vadītāju un paralēli sāku veidot savējo. Tas ļauj Tev nodrošināt savas tekošās materiālās vajadzības, tai pat laikā dodot cerību, par kaut ko lielāku un galvenais – savu.

Šai ziņā tīkla mārketings ir tam ideāli piemērots, jo ar to var nodarboties no darba brīvajā laikā, nav nepieciešamas milzīgas investīcijas un Tu bez maksas vari sākt apgūt uzņēmēja (lielākoties bagātākie cilvēki ir uzņēmēji) domāšanas veidu. Lai Tev izdodas!

P.s. Ja nezini kā sākt, droši sazinies ar mani, centīšos palīdzēt.

2 comments

  1. Zigmārs // 07 janvāris, 2008 08:40  

    Labs raksts. Tā ir, ka - Bieži vien gribam lielākus ienākumus, bet negribam mainīt domāšanu!

  2. Ģirts Zālītis // 07 janvāris, 2008 08:41  

    Ja domāšana un izvēlētā darbība nesapas diezgan drīz rodas problēmas. Mainoties domāšanas veidam, sāk sekot arī ienākumi. Tā man personīgi arī bija, nostrādājos dažādās organizācijās un neapzināti jutos neapmierināts, tikai kad sāku pats darboties savā biznesā sāku saprast kas notiek. Tagad varu gudri spriedelēt :)

Ierakstīt komentāru