Affiliate Marketing

Ziņu veidoja Ģirts | 08:02 | | 3 comments »


Savā rakstā par to kas ir tīkla mārketings (rakstīts šeit) jau pieminēju tādu jēdzienu, kā Affiliate Marketing latviski tulkots kā Pievienotais, Saistītais vai Krievijā tiek saukts par Partneru mārketingu. Nesen uzdūros vienam rakstiņam par šo tēmu latviski (šeit) un ar šī bloga veidotāja laipnu atļauju izvietošu to arī www.tiklamarketings.lv.

“Vēlaties pelnīt naudu internetā, taču Jums nav mājas lapas un produkta, ko tirgot? Tātad - Saistītais Mārketings ir tieši priekš Jums!” - šādi parasti sākas apraksti par saistīto mārketingu. Un tieši tas arī ir Saistītais mārketings - ar savām idejām un 0 naudiņu ieguldīšanu gūt labumu citam pārdevējam, par to saņemot komisijas maksu. Šajā mārketingā Jūs varat mēģināt pārdot kādu produktu - saņemot komisiju līdz pat 50% no produkta vērtības, par katru pārdoto vienību, varat saņemt konstantu summu par katru pircēju, neatkarīgi no pirkuma summas, vai pat tikai par katru mājas lapas apmeklētāju u.c.

Vienkāršiem vārdiem par Saistīto mārketingu varētu aprakstīt sekojošā piemērā:

Pieņemsim, ka Jūs esat izveidojis produktu, kuru vēlaties pārdot. Vislabākais piemērs šobrīd ir kaut kāda veida elektronisks produkts vai pakalpojums, teiksim, grāmata elektroniskā formātā - “Praktiski padomi iepērkoties internetā.” Taču ar tirdzniecību iet pašvaki - vai nu trūkst apņēmības, vai zinības mārketingā vai vēl kāds iemesls, un skaidrs ir viens - “pats galā netikšu!” Protams, varat maksāt mārketinga cilvēkiem par dažādām reklāmām un veicināšanas pasākumiem, taču neviens negarantē rezultātus un ko tad, ja naudas papildus ieguldījumiem nav?

Šādā gadījumā talkā nāk SAISTĪTAIS MĀRKETINGS (Affiliate Marketing). Tas nozīmē, ka atrodas kāds (vai kādi), kas uzņemas šī produkta pārdošanu par kaut kāda veida atlīdzību - šajā piemērā par grāmatu - tie varētu būt +/- 50% no grāmatas kopējās vērtības. To, ko tālāk dara šie saistītie pārdevēji mums principā ir vienalga, galvenais, lai viņi šo grāmatu pārdod. Mēs, protams, nodrošinām to, kā šī grāmata tiek tirgota: par iespēju norēķināties internetā, par grāmatas nogādāšanu līdz klientam utt. Tas nozīmē, ka mēs izdarām visas lietas, kas saistās ar klienta apkalpošanu.

Tehniski tas nozīmē, ka pie reklāmas tiek pielikts klāt mazs ’skripts’, kas palīdz atpazīt tos klientus, kuri ir nākuši ar paša spēkiem un nav šīs saistītās personas. Tālāk saskaitām, cik grāmatas ir pārdotas attiecīgajā periodā un pārskaitām šos % uz saistītās personas konta. Un visi ir apmierināti!

Šādā pašā veidā mēs varētu maksāt starpniekiem par katru apmeklētāju mājas lapai, par katru, kurš pierakstās mūsu e-pasta jaunumiem, par katru reģistrētu lietotāju utt.

Latvijā ar produktu latviešu valodā būtu problēmas atrast cilvēku, kas veiktu saistītā mārketinga aktivitātes, taču ārzemēs ir daudz un dažādu mājas lapu, kur satiekas cilvēki ar produktiem (pārdevēji) un saistītā mārketinga cilvēki (starpnieki).

No sevis piemetināšu, ka draugos ir domubiedru grupa, kur cilvēki apmainās ar info par šāda veida projektiem.

3 comments

  1. Zigmars Rozentals // 04 februāris, 2008 12:56  

    Šis marketinga veids ir labs tad, ja jau esi attīstījis populāru lapu un apmeklētāju skaits ir virs ~1000. Tad tā ir laba iespēja, kā nodrošināt paildus ienākumu. Līdzīga lieta ir arī AdWords.

  2. Ģirts Zālītis // 04 februāris, 2008 20:54  

    Pagaidām laikam tas nav par mani, bet moš kādreiz :y

  3. Anonīms // 28 jūlijs, 2008 21:48  

    Jā, tā ir laba lieta. Vēl iesaku palasīt šo rakstiņu - http://www.blogs.lv/raksti/61670/EMarketings--Patiesiba-Par-Pelnu-Interneta/ Arī interesanta info par IM.

Ierakstīt komentāru