Nesen tikos ar cilvēku, kuram pieder veikals vienā no Latvijas rajonu centriem. Aprunājāmies, kā sokas biznesā. Dzirdētais uzvedināja uz sekojošām pārdomām. Slaidā izmantotais aprēķins ir novienkāršots lai ilustrētu atšķirības starp klasisku biznesu izmantojot tirdzniecības vietu un tīkla mārketingu.
No sarunas un arī no piemēra izsecināju, ka klasiskais bizness saistās ar lielāku risku un fiksētām izmaksām, kuras neatkarīgi no apgrozījuma ir jāsedz. Kā trūkums arī jāmin, tas ka veikala gadījumā tiek iesaldēti līdzekļi pārdodamajā precē. Varbūt, ka ieguvums ir nedaudz lielāks, taču arī risks ir lielāks. Ar tīkla mārketinga biznesu var nodarboties no darba brīvajā laikā un ar citu cilvēku palīdzību radīt apgrozījumu, kurš nodrošina līdzīgus ienākumus, taču nemaksājot algas darbiniekiem, neīrējot telpas, nenodarbojoties ar piegādi, neinvestējot precē, u.c. saistītos izdevumos.

Ierakstīt komentāru