Ja tā vērīgi paskatīsimies, tad par mūsu apziņu notiek nepārtraukta cīņa. Tajā vislaik kāds cenšas iespraukties, kaut ko piedāvāt, novirzīt mūsu domas uz .., likt aizdomāties lai galu beigās mēs kaut ko pirktu vai patērētu. Reklāma ir visur, pat sēžot savā kabinetā redzu ViewSonic uz sava monitora, DnB Nord uz sava kalkulatora, Fujtisu Siemens uz portatīvā datora, HP uz skanera uz pildspalvas vēl kaut ko. Ja atvēršu internetu tur vēl sāk gāzties reklāmas blāķi.

Tu nemitīgi tiec ar kaut ko bombardēts un līdz ar to paliec aizvien imūnāks pret to visu. Tavu epastu apstrādā filtri (es ceru, pretējā gadījumā es Tevi neapskaužu :), kuri pasargā Tevi no Tev nesaistošas reklāmas plūdiem.

Savam pārlūkam Tu vari uzlikt dažādus papildinājumus, kas ļauj bloķēt bildes un flashu, tādā veidā pasargājot sevi no uzmācīgās reklāmas internetā. (Viens no tādiem ir Firefox, kura veidotāji šodien 17.06.2008 gatavojas uztādīt Ginesa rekordu lejupielādes skaita/vienā dienā ziņā saistībā ar pārlūka Firefox 3 laišanu tautās)

Lai neredzētu reklāmas portālos tu vari izmantot dažādus RSS lasītājus, netvibes, google reader u.c.

Televīzija, reklāmas paliek aizvien garākas. Mana māmiņa piemēram priecājas par reklāmu filmu laikā, jo var aiziet uz virtuvi uztaisīt sev kādu tējiņu vai aizskriet uz labierīcībām. Es arī esmu atradis vienu noderīgu reklāmu laika izmantošanas metodi. Vakarā skatoties filmu ieiet saunā. Reklāmas parasti ir tik garas, kas pietiek lai labi izkarsētos. Pagriežu TV skaļāk lai dzird kad sākas filma un tad nāku atvēsināties. Nākamajā reklāmas pauzē eju atkal pirtī :)

Taču nevienmēr es eju pirtī, tad šīs garās reklāmas pauzes mani tracina.

Faktiski mēs uzliekam sev garīgus filtrus un kļūstam aizvien nesasniedzamāki no reklāmdevēju puses.

Ko dara viņi? Cenšas mūs bombardēt vēl vairāk :) Apburtais loks.

Varu Tevi painformēt, ka nākotnē būs vēl trakāk.


Kas ir galvenie bombardieri un cik Tu viņiem izmaksā :)


2007.gadā jau tradicionāli reklamētākā nozare bija mobilie sakari, savukārt otrajā vietā ierindojas finansu nozare. Trešajā vietā, pakāpjoties par 1 pozīciju kopš 2006.gada, ir automobiļu nozare. Par trijām pozīcijām no 7. uz 4.vietu reklamētāko nozaru topā ir pakāpusies izklaides pasākumu nozare. 5.vietā – mājsaimniecības preču nozare.

Lielāko reklāmdevēju tops ir saglabājies gandrīz nemainīgs kā 2006.gadā. Tradicionāli 1.vietā ir ierindojies Procter&Gamble ar Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Gillette, Pampers, Blend-a-med kā reklamētākajiem zīmolie. 2.vietā – Tele2 un 3.vietā – LMT. 4.vietu ieņem Unilever, kas salīdzinot ar 2006.gadu ir pakāpies pat par 6 pozīcijām. 5.lielākais reklāmdevējs tāpat kā 2006.gadā bija Reckitt Benckiser ar tādiem reklamētākajiem zīmoliem kā Vanish, Calgonit, Cillit, Calgon, Air Wick.

Info ņemta šeit


Tātad kopumā lai sasniegtu Tevi ir iztērēts 41 Ls.

Kāpēc es saku, ka būs vairāk, jo piemēram Amerikā tie ir aptuveni 100 Ls uz vienu iedzīvotāju.

Pieļauju, ka uz Tevi, ja Tu spēj lasīt ir patērēts vēl vairāk (jo zīdaiņi un mazi bērni to nespēj un lēmumus nepieņem, tikai uzstājīgi dīc lai kaut ko no reklamētā nopērku).


Ja paskatīsimies, tad ja neņem vērā mobilo sakaru kompānijas, lielākie bombardētāji ir sadzīves ķīmijas, higiēnas kā arī sejas un ķermeņa kopšanas preču izplatītāju trijotne.


Šis nav stāsts par to, kā izsargāties no reklāmām, skaidrs ka tās būs, neviens viņas neizskaudīs un tās ies vairumā. Taču arī Tev, ne tikai medijiem ir iespēja saņemt ienākumus no reklāmas.


Izsist viņus no viņu pozīcījām ar viņu metodēm ir pilnīgi nereāli.


Taču ir efektīvākas un lētākas metodes, kā sasniegt patērētāju apziņu un tās ir rekomendācijas.

Mēs ieklausamies savu draugu un paziņu ieteikumos vairāk, nekā dažādās mistiskās ārstu asociāciju un institūtu ieteikumos.


Tev par Taviem ieteikumiem var tikt samaksāts un Tu nevis avīze vai televīzija saņemsi naudu par veikto reklāmu.


Tīkla mārketinga organizācijas darbojas pēc šī principa. Viņu produkti parasti ir kvalitatīvāki, vai noteikti ne sliktāki par veikalos nopērkamajiem.


Kāpēc viņām tas ir izdevīgi? Jo tas ir efektīvāks izplatīšanas veids. Par reklāmu ir jāmaksā tikai pēc produkta pārdošanas, nevis pirms tam cerībā, ka kāds uzķersies.


Piemērs no personīgās pieredzes. Es reiz pamēģināju uzsākot biznesu pareklamēt savu uzņēmumu www.haggai.lv avīzēs. Iztērēju 600ls, kā rezultātā man piezvanīja 3 cilvēki un nenotika neviens darījums :( Kopš tā laika neesmu mediju reklāmas piekritējs :) 200ls par vienu zvanu. Tai laikā pat neko sevišķi nezinot par tīkla mārketingu izdomāju, ka esmu gatavs samaksāt starpniekam 10% no savas komisijas un tas darbojās krietni efektīvāk.


Ko Tu vari darīt. Atrodi tādu organizāciju un tās piedāvātos produktus, kas Tev pašam patīk un kurus Tev nav kauns ieteikt draugiem un paziņām, jo pretējā gadījumā Tu vari nodarīt sev kaitējumu un sabojāt attiecības. Ir papilnam bēdīgu piemēru, kur tiek sasolīti zelta kalni jau pēc dažiem mēnešiem, pierunāts cilvēks paņemt patēriņa kredītu bankā, lai iegādātos kaut kādas sejas maskas 500 euro vērtībā. Pēc tam viņš nezin kur to visu likt un vēl procenti jāmaksā. Galu beigās viņš ir vēl nabagāks nekā pirms tam.


Šādi darboņi iedragā gan savu, gan visas nozares reputāciju.

Tāpēc uzsveru, ja vēlies šai nozarē darboties ir vitāli svarīgi atrast sev un citiem pieņemamu organizāciju, par kur jūties pārliecināts, ka gan produkti, gan kompānijas filozofija ir tāda, kurai pats piekrīti un kuras produktus pats izmanto.


P.s. Manā gadījumā tā ir GNLD :)

1 comments

  1. Seomedia // 18 novembris, 2017 13:37  

    Interesanti salīdzināt, kā viss mainijies 2017 un mainīsies nākotnē!

Ierakstīt komentāru