Atļāvos notulkot (ar nelielām korekcijām) no krievu valodas šo rakstu. Oriģinālā to varat izlasīt šeit. Šim tam varbūt var nepiekrist, taču ieskatu sniedz. Autors Andrejs Černogorovs

1. Produkta neesamība
Tīkla mārketings galvenokārt paredz kādas konkrētas produkcijas virzīšanu tirgū. Ja organizācijai, kurai Jūs aicina pievienoties, nav nekāda produkta, tad tā ir finanšu piramīda. Vēl ir iespējams, ka par preci kalpo produkti, kuru materiālā vērtība ir niecīga vai nekāda (dažādi vaučeri vai sertifikāti).


2. Peļņa veidojas pateicoties citu cilvēku piesaistei

Ja Jūsu ienākumi veidojas no cilvēku kurus Jūs esat piesaistījis veiktajām iemaksām, tad diezgan droši, ka šī kompānija atbilst finanšu piramīdas pazīmēm.


3. Produkts ir, taču to gandrīz neviens nelieto

Šeit sākas interesantākais, parasti uz šī uzķeras nepieredzējuši cilvēki – tās ir maskētas finanšu piramīdas. Prece it kā ir, bet to izmanto labi ja 1-2% distributoru.
Visbiežās tās ir “klubu sistēmas” atlaides kaut kādu pakalpojumu izmantošanai (piemēram elitāra atpūta”, apmācības programmas kuras palīdz apgūt datorzinības, svešvalodas, jogu u.c. Pašiem produktiem varbūt arī nav nekādas slikta, (dažkārt arī nekā laba) taču, fakts, ka uzņēmums un tā partneri, kuri pozicionē sevi kā tīkla mārketinga uzņēmumu, atlīdzību saņem no piesaistīto cilvēku iemaksām, nepārliecina. Par šāda tipa organizācijām var izdarīt secinājumu, ka tā ir finanšu piramīda, ar piebildi “maksēta”. Godu tas viņai nedara un tāpēc der no tādām uzmanīties.

4. Paaugstināta “brīnumproduktu” cena

Jums piedāvā iegādāties brīnumproduktu, par kādiem 200-300ls, kurš izdziedinās no visām kaitēm. Tas ir veidots no augiem, kurus ievāc kaut kur “Zimbabves” plantācijās. Taču patiesībā tie ir augi ar zemu pašizmaksu un iegūstami tepat kaut kur tuvumā par 2ls/kg. Piemērs ir primitīvs taču atspoguļo būtību.


5. Pieraksties ātrāk – dabūsi vairāk un Tev pat nekas nebūs jādara!

Ļoti izplatīts piramīdas dalībnieku lozungs. Faktiski šeit viņi paši pasaka, pieraksties ātrāk, jo drīz tas viss sabruks. Neuzķerieties.


6. Nesaprotama izmaksu sistēma mārketinga plānā

Mārketinga plāns (sistēma pēc kura Jums vajadzētu saņemt naudu) ir grūti izprotams un samudžināts. Visbiežāk figurē “matricas”.


7. Kaut kādu īpašuma daļu iegāde

Latvijā neko tādu neesmu sastapis. Autors kā piemēru min, ka Jums pieāvā iegādāties piemēram vienu dzīvoļa kvadrātmetru, bet pēc gada saņemsiet visu dzīvokli. Taču lai to iegūtu, Jums jāpiesaista krietns cilvēku pulciņš, pateicoties kuru iemaksām Jūs varbūt arī saņemsiet šo dzīvokli.

8. Informācija par uzņēmuma vadību ir slēpta

Jums netiek nosaukta informācija par uzņēmuma vadību un īpašniekiem vai arī figurē kādi neatrodami un nepazīstami ārzemnieki. Parasti normālās tīkla mārketinga organizācijās šī informācija ir atklāta un publiski pieejama.


9. Reģistrācija beznodokļu zonas valstīs (offšoros)
(Singapūra, Šeišeļu salas, Kipra, u.c.…) Ietver sevī lielu daudzumu juridisku nianšu, lai finanšu piramīdas tomēr varētu saņemt eģistrāciju. Klasiskas un likumpaklausīgas tīkla mārketinga kompānijas parasti nereģistrējas offšoros.

10. Nebeidzama motivēšana

Nepārtrauktas tukšas runas par finansiālu neatkarību, brīvību utml. Izvairīšanās no tiešiem jautājumiem, skaļi apgalvojumi, kuriem nav seguma.
Tieši balsoties uz emocijām cilvēkus piemāna. Par motivatoriem uzstājas cilvēki ar ļoti labām oratora spējām, kuri prot iemidzināt piesardzību, tāpēc jābūt ļoti uzmanīgiem.

Tagad arī Jūs zināt finašu piramīdu galvenās pazīmes. Neļaujieties sevi pievilt.


P.s. Ja vēlaties noskaidrot, kas tad ir tīkla mārketings varat palasīt senāku rakstu šeit.

9 comments

  1. Edgars Letinskis // 30 jūlijs, 2008 15:08  

    interesants raksts
    tik prasaas drukas kļūdas palabot

  2. Anonīms // 30 jūlijs, 2008 23:50  

    Vai vari minēt kādu Latvijā sastopamu kompāniju, kura slēpjās aiz tīkla mārketinga nosaukuma, bet patiesībā ir vistīrākā finanšu piramīda?

  3. Ģirts Zālītis // 31 jūlijs, 2008 08:28  

    Vienu piemēru minēju šeit http://www.tiklamarketings.lv/2008/05/piramdas-turpina-zelt.html tad turpinājums par to pašu http://www.tiklamarketings.lv/2008/05/piramdas-turpina-zelt-ii.html
    Rakstot rakstu necentos uzskaitīt, atrast un apsūdzēt Latvijā darbojošās finanšu piramīdas, bet iedot lasītājam instrumentu ar kura palīdzību viņš pats tās var atpazīt.

  4. Ģirts Zālītis // 03 augusts, 2008 16:59  

    Te var vēl vienu apskatīties kas operēja Latvijā.
    Izrāvums no apollo ziņas
    Septiņus gadus Latvijā naudu ir vācis nelicencēts un nelikumīgs veidojums – European Prosperity Club (EPC), vēlāk pārsaucoties par European American Prosperity Trust Corp. (EAPTC) un tagad par Mulberry Team. Šobrīd piramīda vairs neizmaksā ieguldītājiem ne pamatsummas, ne solītos procentus. To vietā, pieprasot noguldījumu dokumentu oriģinālus, krāpnieki cenšas iemainīt kāda Panamā reģistrēta ofšora Credit Union Inc. bezvērtīgās akcijas.
    un vēl
    Jāsāk ar to, ka savā akciju emisijas prospektā, ko cietušie pārsūtīja Neatkarīgajai, Credit Union atklāti atzīmē, ka tās aktīvi ir par 38 miljoniem ASV dolāru mazāki nekā saistības. Iespējams, ka tieši tāda ir kopējā Latvijas iedzīvotājiem izkrāptā naudas summa.
    Visa ziņa šeit.
    http://www.apollo.lv/portal/news/74/articles/133539/0

  5. Ģirts Zālītis // 29 augusts, 2008 19:04  

    Te vēl par viņiem tvnetā http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/kriminalzinas/article.php?id=559616

  6. Anonīms // 28 janvāris, 2009 11:42  

    Nu tā jau ari finanšu piramīda ir pilnīgi viss-lielveikali,bankas,pats dators,jūsu konkretā darba vieta-vai tas būtu birojs,tirgus placis,portals draugiem.lv,viss kur vien ir finanšu instrumenti,biedra maksas,jebkas , kur tiek piesaistīti citi darbinieki kada viena konkreta subjekta interesēs!!

  7. Ģirts Zālītis // 28 janvāris, 2009 11:53  

    Daļēja taisnība tev ir. Piemēram bankas ar saviem fondu tirgiem, lētajiem kredītiem priekš nekustamajiem. Te ir mani novērojumi un citāti no medijiem par šo tēmu http://www.tiklamarketings.lv/2008/12/uzmanieties-piramdas.html
    Lielveikals un tirgus placis ne.
    Par draugiem Tev arī ir zināma taisnība :) Nemitīgi cenšas izķeksēt naudiņu no mūsu makiem, pretī "neko" nedodot :)

  8. Zigmars Rozentals // 02 februāris, 2009 23:34  

    Es domāju, ka krāpniecības shēmas sadalās "ponzi" un "scam". Pirmā ir tieši finanšu nozarē, kur procentus izmaksā no jaunu dalībnieku pamatsummām, bet "scam" ir nevērtīga bezprodukta shēma, kurā darbojas princips "padod tālāk - atpakaļ nepieņem".

  9. Anonīms // 09 februāris, 2009 22:10  

    Amway

Ierakstīt komentāru