Izskatās, ka Latvijas reklāmdevēji pamazām nonāk pie līdzīgām atziņām, kā es, - klasiskā reklāma paliek aizvien neefektīvāka ( par to rakstīju jūnijā rakstā - Vai Tu zini cik par Tevi maksā reklāmdevēji? ).
Pamatojumu savu domu apstiprinājumam guvu lasot Diena.lv rakstu "Ko Latvijā nozīmē tiešais mārketings?"

Citāts no raksta:

"To, ka mārketingā viss vairs nevar palikt pa vecam, apliecināja pagājušā gada novembrī notikusī tiešā mārketinga konference, kuru rīkoja Latvijas Tiešā mārketinga asociācija. Tā bija labi apmeklēta, un bija jūtams, ka dalībnieki vēlas dzirdēt par iespējām, kā izkļūt nostrupceļa, kurā ir nonākuši tradicionālais mārektings un reklāma. Konferences rīkotāji saņēma kritiku par to, ka apskatītie jautājumi bijuši pārāk globāli, un maz kas bijis uzreiz praksē pielietojams. Spriežot pēc šī gada konferences programmas, ir apzināti iebraukts otrā grāvī. LTMA ir nolēmusi, ka jāaudzina vietējie speciālisti, un parrunātājiem ir uzaicinājusi pazīstamus praktiķus teju no visas Eiropas. Netipiski Latvijai asociācija ir nolēmusi pielāgot piedāvājumu pieprasījumam. Izskatās, ka tā vietā, lai mēģinātu atdzīvināt tiešo mārketingu, skaidrojot abstrakto teoriju, ir paredzēts sniegt praktiskus padomus un pat špikojamus piemērus. Piedevām beidzot ir pievērsta vērība arī tam, ka tiešais mārketings var darboties ne tikai ar drukātu lapiņu un vēstuļu palīdzību, bet arī izmantojot, piemēram, internetu. Domāju, ka šāds piedāvājums nāk pareizā laikā, kad uzņēmumi arvien vairāk sāk aizdomāties par to, ko varētu darīt ar uzkrātajām klientu datu bāzēm. Raudzīsimies, kādu iespaidu tas atstās uz tālāku tiešā mārketinga attīstību valstī".

Jāmin ka augstāk rakstā teikts, ka tiešais mārketings nav novērtēts, jo patiesībā reklāmas speciālisti ar to nemāk nodarboties, citēju:

Starp citu, papīra un elektroniskās mēstules nebūt nav vienīgie veidi, kā tiešais mārketings uzrunā patērētāju. Ir vēl arī, piemēram, pārdošana pa telefonu, pārdošanas prezentācijas un individuālā pārdošana. Tāpēc jau tā saucamais „tiešais mārketings” pie mums ir tik ļoti orientēts uz vienveidīgi apdrukāta papīra lādēšanu pastkastītēs, ka ļauj turpināt izvairīties no tiešā kontakta, t.i., atgriezeniskās saites, kas dod nomērāmu rezultātu. Tāpēc jau latvju mārketinga un reklāmas speciālisti tik bieži vīpsnā par tiešo mārketingu, ka jāslēpj profesionālisma trūkums.

Izskatās, ka mums pamazām "draud" sīvāka konkurence no klasisko biznesa organizāciju puses. Dažas jau sāk izmantot tiešo mārketingu savās reklāmas kampaņās, par ko rakstīju te (vēl viens piemērs par ko nerakstīju, bet varat apskatīt te). Taču no otras puses, klasiskie reklāmdevēji varbūt sāks cieņpilnāk izturēties pret tīkla mārketingu un novērtēt MLM sniegtās iespējas produktu virzīšanai tirgū. Savukārt "mirstīgi" varēs nopelnīt, kādu reklāmas latiņu vai gūt kādu bonusu.

Ierakstīt komentāru