Raksts ņemts no šejienes

Autors: Oskars Rumbenieks

mlm Visā cilvēces vēstures attīstības gaitā, tiklīdz gaismā parādījās kādas jaunas izmaiņas, ļaudis darīja visu, lai atgrieztos pierastajā tumsā, meta cietumā Koperniku, izsmēja Kolumbu, ņirgājās par Pastēru, zobojās par Edisonu un Einšteinu. Bet maz kas ir mainījies šodien un ļaudis turpina pretoties visam jaunajam.

Visā kapitālisma attīstības vēsturē MLM sniedz cilvēkiem vislielākās iespējas. Mēs varam uzskatīt, ka iekļūstam izredzēto pulkā, kuriem ir iespējas nodarboties ar šo biznesu.

Tad kādēļ tik daudzi pamet šo biznesu? Galvenais iemesls – ārkārtīgi kritiskie komentāri, kurus izsaka cilvēki, kuri paši nospiedošā vairumā gadījumu, paši nekad ne ar tīkla marketingu ne arī vispār ar kaut kādu savu biznesu nav nodarbojušies un nepavisam nevar lielīties ne finansiālu labklājību. Īsti biznesmeņi vienmēr ir atklāti jaunām idejām.

Kā jebkurā biznesā, arī MLM tevi var sagaidīt neveiksme. Bet uzmanību!!! Kāpēc, ja kāda liela kompānija, kura dod darbu tūkstošiem cilvēku, izrādās uz slēgšanas robežas vai pat bankrotē, visi izsaka līdzjūtību šiem cilvēkiem un pat kompānijai, mēģina izrādīt pat kaut kādu atbalstu utt. Bet pietiek tikai kādām šādām nepatikšanām piemeklēt kompāniju, kura darbojas MLM sfērā, kurā strādā ne mazāk čakli un godīgi cilvēki, ka tūdaļ atskan balsis, ka tas ir likumsakarīgi un ka tā arī visiem tiem „blēžiem” vienmēr vajadzētu būt.

Vēl viens paradokss. Kāpēc bijušie bankrotējušas kompānijas darbinieki sevi uzskata par ekonomikas upuriem, bet tajā pašā laikā eksdistributori no bankrotējušas MLM kompānijas sevi uzskata par apzagtiem kompānijas upuriem vai pat par MLM sistēmas kā tādas upuriem.

Un vēl. Kāpēc pieņemts uzskatīt, ka tirdzniecības aģents, kurš nav varējis pārdot automašīnu, nekustāmo īpašumu vai apdrošināšanas polisi, nav bijis pietiekami profesionāls. Bet kāpēc tad, kad neveiksme piemeklē MLM distributoru, par vainīgo un nederīgu noteikti uzskata kompānijas produkciju, pašu kompāniju, marketinga plānu vai pat atkal MLM kā sistēmu. Kāpēc?

Kāpēc uzskata par normālu, ka vairumā hierarhiskajās kompāniju struktūrās darbinieki, kuri atrodas uz zemākajiem karjeras pakāpieniem, par katru cenu cenšas tikt uz augšu pa karjeras kāpnēm, bet tie, kuri augstāk, par katru cenu cenšas viņiem to neļaut, lai saglabātu savu vadošo stāvokli. Tas brīvās uzņēmējdarbības sistēmā skaitās dabiski. Bet tagad stādieties priekša tādu pašu hierarhisku sistēmu MLM kompānijā. Te bilde ir pavisam savādāka. Tie, kuri atrodas augstāk, cenšas (atšķirībā no iepriekšējā modeļa) sniegt visu iespējamo palīdzību tiem, kuri atrodas zemāk, un tie savukārt palīdz tiem, kuri ir zem viņiem. Tad, lūk, kāpēc to, atļaujiet vaicāt, bez jebkādas kautrības nosauc par krāpšanu papildus piekarinot novazāto un drebuļus raisošo „piramīdas” birku?!

Kāpēc pastāvīgi visur tiek rīkotas milzums visdažādāko loteriju, kuru rezultātā no ne visai turīgo vidus un apakšējo slāņu kabatām miljoni pārtek rīkotāju kabatās. Iespēja vinnēt taču ir ne vairāk par 1 no 10 miljoniem. Redziet, tāda vienkārša aritmētika. Tas skaitās normāli. Tajā paša laikā visādi tiek zākātas MLM kompānijas, jo tur, lūk, veiksmes faktors nesasniedz 100%.

Tādus jautājumus jau var uzdot daudz. Par to, ka ap MLM mākslīgi izveidota visumā negatīva sabiedriskā doma, atbildīgas ir trīs ļaužu kategorijas. Distributoru neprofesionālisms, valsts dienesti un masu izziņas līdzekļi. Un kaut gan masu izziņas līdzekļi minēti pēdējie, to „nopelni” ir vislielākie.

Būsi jau ievērojis, ka mūsu valstī (un citās arī), uz MLM ir it kā uzspiests kaut kas līdzīgs zīmogam ar lāstu. Kaut kas līdzīgs? Jā. Lielum lielajam vairumam cilvēku ir tikai ļoti virspusējs priekšstats par šo industriju. Vieni ir pārliecināti, ka tā ir nekas vairāk kā krāpšanās, nelikumīgas piramīdas. Ja atcerēties vienu otru TV raidījumu, kur centīgi mēģināja parādīt MLM biznesa bezjēdzību, nekas vairāk prātā nenāks, ka tikai tas, ka te ir viena blēžu banda, kura piedevām vēl cenšas kultivēt savas blēdības. Lai cik bēdīgi tas nebūtu, bet vairuma acīs mēs liekamies tāda nepatīkama fanātiķu sekta, briesmīgi zombēti elku pielūdzēji, kuri saviem elkiem ziedo nevis dzīvniekus, bet apšmaukto ļaužu naudiņu.

Bieži vien „lāča” pakalpojumu MLM pasniedz arī paši distributori. Nelaime tā, ka atsevišķi MLM distributori mēdz dažkārt briesmīgi sunīt jebkuru citu MLM struktūru, izņemot savējo. Un savā gānīšanā dažkārt aiziet ļoti tālu. Vienlaicīgi viņi nekautrīgi „mālē acis” saviem klientiem zīmējot mirdzošas perspektīvas un dodot tukšus solījumus par fantastiskiem panākumiem savā struktūrā bez jebkādas piepūles. Bet mānīšana atklājas un viņi plāta rokas un brīnās, kādēļ ļaudis netic MLM.

Salīdzinot MLM ar citiem biznesa veidiem, pirmām kārtām jāatzīmē tas, ka MLM nav nekāda riska pazaudēt savu naudiņu. To vienmēr informācijas avoti cenšas vai nu apiet vai vispār noklusēt. Tas ir pilnīgi saprotams – sliktas vēstis taču pārdodas labāk.

Un kā ar milzīgo daudzumu panākumu vēsturēm? Ar tūkstošiem un tūkstošiem piemēru MLM, ar to labo, godīgo, kas neaptveramam cilvēku skaitam visā pasaulē ļāvis izmainīt savu dzīvi uz labo pusi? Bet piedod! Vai vari iedomāties televīzijas pārraidi par rūpīgu vīru uzticīgu sievai, rūpējošos par bērniem, čakli strādājošu savā darbā utt.?

Netīrumiem ir lielāks pieprasījums un tie pārdodas labāk.

Patiesi skaitās, ka pati iedarbīgākā reklāmas forma ir personības pārliecības spēks, tas nozīmē – dzīvais vārds. Bet uz katru, kas patiesi un argumentēti var pastāstīt par MLM, noteikti atradīsies desmits agresīvu oponentu, kuri putekļos un pelnos visu teikto nokritizēs. Apspriedīsim šo momentu. Ir labi zināms, ka sliktas ziņas izplatās divreiz ātrāk par labām un, par nožēlu, desmit reizes intensīvāk iespraucas apziņā. Bez tam sliktajām ziņām, izplatoties pa ķēdīti no cilvēka pie cilvēka ir tendence arvien vairāk pasliktināties. Neaizmirsīsim vēl vienu nepavisam ne mazsvarīgu momentu. Ja kompānijā, kurā tu strādā, notiek kaut kas labs. Kas izplata šo jaunumu? Pareizi! Tikai un vienīgi kompānijas darbinieki. Bet kā izplatās ziņas par to, ka tavai kompānijai it kā radušās kaut kādas finansu grūtības? Pareizi! To nekavējoši, vai aizrīdamies, cits citam nodod visi jūsu konkurenti un nelabvēļi, kuru vienmēr ir ļoti daudz. Un neiedomājami īsā laikā „jaunums” ir zināms visiem, pie tam bieži krietni pārspīlētā veidā. Un ja tā ir pietiekami slikta, ar masu izziņas līdzekļu palīdzību to tūdaļ uzzinās visa valsts.

Kas attiecas uz MLM diskreditāciju masu izziņas līdzekļos, tad tur ir ne tikai tieksme pēc netīriem skandāliem. Tur ir kaut kas daudz sliktāks.

No kurienes nāk lielākā nauda televīzijai, radio, avīzēm, žurnāliem? Visi viņi dzīvo un mirst par naudu, ko ienes reklāma. Tad kāda gan, izņemot galīgi negatīvu,  var būt viņu attieksme pret MLM industriju, kurai nav nepieciešama reklāma?

Vēl dažas atbildes uz jautājumiem, kādi tev varētu rasties:

1. Vai tā ir shēma ātrai bagātības iegūšanai?

Nē. Tavi panākumi būs atkarīgi no tava neatlaidīga darba un spējām. Mēs meklējam cilvēkus, kuri ir nopietni noskaņoti centīgi strādāt un mainīt savu dzīvi.

2. Kā es nopelnīšu naudu?

Ļoti vienkārši – mums ir klienti. Mēs parādīsim tev visus ceļus iziešanai tirgū un paņēmienus klientu piesaistīšanai. Viss tas stādā ne tādēļ, ka mēs esam tādi veikli pārdevēji. Tas strādā tādēļ, ka cilvēki iegūst fantastiskus rezultātus lietojot mūsu preces. Bez tam mēs esam uzkrājuši milzīgu pieredzi tiešajās pārdošanās un klientu apkalpošanā.

3. Kad es sākšu pelnīt naudu?

Tu vari sākt pelnīt uzreiz. Tās daudzums būs atkarīgs no tava darba daudzuma un spējām. Dažādiem cilvēkiem ienākumi jau pirmajās 90 dienās var variēt  no dažiem simtiem līdz pat dažiem tūkstošiem latu, atkarībā no pieliktajām pūlēm un patērētā laika.

4. Vai es varu būt pārliecināts, ka šis bizness ir man piemērots?

Starp mums ir cilvēki ar dažādām specialitātēm, vecumiem, raksturiem un interesēm. Te ir varianti visiem: aizņemtiem ļaudīm stādāt brīvajā laikā, vai arī ar pilnu nodarbinātību. Tiem, kuri grib papildus piepelnīties, gan tiem, kuri grib izveidot savu nopietnu neatkarīgu biznesu. Vienīgais šķērslis visam var būt tikai slinkums.

5. Ko gaida no manis?

Mēs ceram, ka tu gribi izmainīt savu dzīvi, ka tev ir augsta motivācija, tu esi apmācāms un gatavs strādāt draugu komandā nebaidīdamies uzlocīt piedurknes. Mēs meklējam pozitīvus cilvēkus vai vismaz gatavus par tādiem kļūt. Gatavus pārmaiņām un gribošus šīs pārmaiņas panākt. Mēs no savas puses palīdzēsim un pamācīsim.

6.Vai man palīdzēs veidot biznesu, vai man pašam būs jātiek galā?

Tīkla mārketinga sistēma veidota tā, ka tavs  jeb sponsors soli pa solim palīdzēs tev izveidot biznesa plānu un piepildīt to dzīvē. Bez tam, lielākoties kompāniju apmācību sistēma ietver starptautiskas, reģionālas un vietējas skolas, apmācības Internetā, videomateriālus utt. Tur tev būs iespēja apgūt pašu veiksmīgāko pieredzi no pašiem izpildītājiem.

Ierakstīt komentāru