Kādu laiku atpakaļ, pats taisījos rakstīt par krīzes ietekmi uz tīkla mārketingu, taču pateicoties Sandrai izlasīju šādu rakstu. Manuprāt ļoti labi parāda, kā krīze ietekmē tīkla mārketingu.
No personīgiem novērojumiem redzu, ka lapas apmeklējums ar katru dienu aug, kā arī ar mani sazinās cilvēki, kuri kādreiz nebūtu ar mani sazinājušies.
Nu tad te arī pats raksts.
Karstais laiks vēl tikai būs
Kad ekonomika piedzīvo lejupslīdi, tīkla mārketingā sākas ziedu laiki
Autors Rods Kuks
Tulkoja Vita Ziediņa, par ko viņai liels paldies.  Viņas
profils Tīklamārketings 2.0
Ja jūs nodarbojaties ar tīkla mārketingu – ir divas ziņas, labā un sliktā un arī lieliskā, tāpēc, ka visas šīs ziņas ir labas “tīkliniekam”. image
Ekonomiski labvēlīgā laikā cilvēki daudz mazāk interesējas par karjeras iespējām un tājā pat laikā viegli var atļauties iegādāties patēriņa preces. Savukārt ekonomiskās lejupslīdes laikā, viņi meklē jaunas biznesa iespējas. Šobrīd sākusies pasaules ekonomiskā krīze – tātad globāku iespēju laiks mums visiem.
ASV ekonomika “plīst pa šuvēm”, jo jūk un brūk hipotekārie kredīti un pieaug naftas cenas (energoapgāde), tas izraisa satraukumu visā pasaulē par to, ka amerikāņu ekonomika sabruks un ietekmēs visas pasaules ekonomisko stāvokli.
ASV un visā pasaulē cilvēki sāk izjust nemieru un satraukumu. Bet ja viņi satraucas, tātad arī kļūst uzmanīgāki savos tēriņos. Šāda “baiļu psiholoģija” vēl lielāku un jūtamāku kritumu. Es neprognozēju pilnīgu ekonomikas krahu, taču, spriežot pēc mūsu kompānijas veiktajiem pētījumiem (kompānija pierādījusi savu kompetenci 20 darba gados), sagaidāms bezdarba līmeņa pieaugums un darbavietu sarukums, tas nozīmē, ka kvalificēti speciālisti būs spiesti strādāt par mazāku atalgojumu nekā pēc viņu kvalifikācijas pienāktos.
Tīkla mārketings ir bizness, kas dzīvo pēc apgriezta cikla likuma
Vispaŗējā ekonomikas teorija apgalvo, ka kritums atkārtojas katrus astoņus gadus. Visa mūsdienu ASV vēsture atspoguļo šo cikliskumu ar uzrāvieniem un kritumiem. Tīkla mārketings stabili attīstījies ir tieši ekonomikas tempu lejupslīdes laikā.
Mus ir izdevies atrast visvecāko tīkla mārketinga kompāniju – tā ir Wachter's, kas nodarbojas jūras produktu piedevām. Kompānija darbojas no 1937. gadā – Lielās depresijas dziļākajā laikā. Nutrilite savu plaukumu sasniedza 1945. gadā – ekonomikas krituma gados pēc Otrā Pasaules kara. Shaklee un Neolife (tagad GNLD) savu darbību uzsāka krīzes laikā pēc kara Korejā. Amway ieguva labu startu ekonomikas krituma laikā 1958. gadā. Mary Kay uzņēma apgriezienus 1960. gadā, kad pasaulē palēninājās visa ekonomika. Šāda teorija savu pierādīja arī 1992. gadā, kad darbu sāka Alliance, Kaire, Life Plus un daudzas citas kompānijas. Tās tajā gadā sāka aktīvi attīstīties un pelnīt (vēlāk tās cieta neveiksmi, juridisku problēmu, partneru strīdu un menedžmenta kļūdu dēļ). Tādas kompānijas kā Herbalife (skatīt tabulu zemāk) piedzīvoja neredzētu kāpumu ekonomiskās lejupslīdes laikā, kļūdamas multimiljardieres
Grafiks rāda, ka ekonomiskās lejupslīdes laikā, interese par mazumtirdzniecības precēm krītas (zilais punktojums grafikā). Savukārt tiešo pārdošanu apjoms (ar kurām 90% gadījumu nodarbojas tieši tīkla mārketinga kompānijas) mērķtiecīgi uzlido augšā (dzeltenā līnija), bet mazumtirdzniecība kā akmens krīt lejup! Šodien vēsture atkārtojas!
image
avots: DSA и MLM Watchdog
Kad ekonomika piedzīvo lejupslīdi, tad visi prātīgi cilvēki meklē alternatīvus ienākumu avotus. Un labākais variants, ko viņi savos drudžainajos meklējumos atradīs ir – Tīkla Mārketings.
Svarīgi saprast sakarību starp jauna biznesa uzsākšanu ar mazām investīcijām un ekonomiku kopumā. Ekonomiskais bums pēdējos gados ir veicinājis to, ka daudzi cilvēki savu labklājību uzskata par pašsaprotamu. ASV bezdarba līmenis nokritās pat zem 5% atzīmes (viszemākais līmenis Amerikas vēsturē). Cilvēkiem tiešām bija jābūt slimiem via nevarīgiem, lai nevarētu atrast darbu. Picas iznēsātājiem maksāja tik pat cik datoru salicējiem, viņu ienākumi pieauga. Tā vietā, lai meklētu alternatīvus ienākuma avotus, šie cilvēki labāk izvēlējās skatīties televīzijas pārraides
Ekonomikas krituma sākumā 2000. gadā (kas oficiāli sākās 2001. gada novembrī) tīkla mārketinga kompāniju augšupejas tempi pārniedza pirmskrīzes rādītājus. Jūs varēsiet noteikt šo pieaugumu zemāk izvietotajā tabulā. Augšupejai ir vairāki izskaidrojumi: 1) bailes radīja cilvēkos vēlmi meklēt papildus ienākumus un strādāt lai pelnītu, tā vietā, lai skatītos televīzoru; 2) bažas par recesiju ielavījušās cilvēku apziņā, radot sava veida “sekas”; 3) ekonomiskās lejupslīdes laikā Herbalife radīja ārkārtīgi lielu jauniņo bāzi, kas ģeometriskā progresijā vairoja pārdošanu apjomus.
image
Avots: Alexa.com

2008. gada PRESES RELĪZE
Herbalife piedzīvo pārdošanu palielināšanos, laikā kad vispārējais ekonomikas līmenis strauji krītas
2008. gada 3. novembris - tīkla mārketinga gigants kompānija Herbalife paziņo par tirdzniecības ajoma pieaugumu 19 atskaites periodus pēc kārtas. Kompānijas pārdošanas apjomi auguši par 13.7% un trešajā kvartālā sasnieguši $602 miljonus.
Pārdošnas pieaugumu skaidro ar kompānijas globālo izaugsmi. Pēdējās atskaites vēsta, ka izaugsme ir par 14,7%. Herbalife kapitālieguldījumi ir $33 miljonu, glavenokārt tās bija investīcijas tehnoloģijās, kas paagstināja distributoru darba efektivitāti.
Kompānijas pārdošanu apjoms pieaugums ASV, neskatoties uz kopējo ekonomisko lejupslīdi valstī, 2007. gada trešajā kvartālā ir 23%. "šajos vētrainajos ekonomikas laikos mēs uzskatām, ka atrodamies izdevīgā situācijā, vairojot veselību un bagātību,” paziņoja kompānijas prezidents un finanšu Maikls Džonsons. Herbalife produkciju pārdod 69 pasaules valstīs. Kompānijā strādā 1.9 miljoni neatkarīgo distributori.
Cits faktors, kas “uzsildīja” tīkla mārketinga izaugsmi – daudzi bebi – bumeru paaudzes savus ietaupījumus ieguldījuši vērtspapīru tirgū. Taču neizbēgamās cikliskās biržu tirgus lejupslīdes dēļ, viņi pamanīs, ka viņu pensiju fonds zaudēs 25 – 50% no savas vērtības. Vai pēc tāda secinājuma būs panika? Mēs ceram, ka nē! Tieši pretēji bebi-bumeri ar savu praktisko pieeju dzīvei, sāks meklēt iespējas otreiz ieguldīt jaunā savas pensijas fondā. Šodien pati populārākā frāze – “neskaitāmi ienākumu avoti”.
Tāpēc esiet gatavi īstam Tīkla Mārketinga bumam. Ja esat jauniņais, līdz sīkumam apgūsties šo industriju (un pēc iespējas ātrāk). Ja esat pieredzējis “tīklinieks”, meklējiet savus vecos kontaktu sarakstus. Ekonomiskā lejupslīde jums pasniegs zelta stieni! Viss, kas jums ir jāizdara, jāpalīdz cilvēkiem tikt galā ar viņu ekonomiskajām grūtībām.
Ir pienācis īstais brīdis, lai sāktu savu personīgo biznesu tīkla Mārketingā! Nav svarīgi vai esat iesācējs vai jau veterāns, jums paveras krāsaina nākotne. Drīz cilvēki sāks meklēt labāku kvalitāti par labāku cenu. Bet kur viņu to spēs atrast? Jūsu Tīkla mārketinga kompānijas kvalitatīvos produktos.
Ekonomiskā lejupslīde piespiež cilvēkus pievērsties alternatīivām pelnīšanas iespējām. Ja viņiem ir darbs, tad viņi uztraucas, ka var to zaudēt. Ja viņi ir bezdarbnieki, tad atrodas darba meklējumos un arī meklē iespēju izveidot savu biznesu ar nelielām investīcijām.
Šī raksta autors bija milzīgu frančīzu īpašnieks, izpētījis daudzas biznesa iespējas, nodarbojies ar tādu eksotisku automašīnu kā DeThomaso Pantera, Lamborghini un Ferrari importu. Te ir viņa slēdziens par patreizējo situāciju: “Tīkla mārketings? Tā ir pēdējā iespēja mazam cilvēkam nopelnīt naudu Amerikā!”
Pāris vārdu par Rodu Kuku. Rods ir atdzīts par PAŠU labāko mārketingu plānu un aktīvo tīkla mārketingu kompāniju ekspertu un analītiķi. Viņa katalogs «MLM Company World Directory» apkopojis un regulāri atjauno informāciju par vairāk nekā 1500 amerikāņu kompānijām. Šis unikālais instruments palīdz spriest par tā vai cita mārketingplāna dzīvotspēju . Izmantojot savu «MLM WatchDog» sistēmu Rods var piezvanīt jebkurai kompānijai un pieprasīt atskaiti par reālo situāciju. Rods saka: Tīkla mārketings? Tā ir pēdējā iespēja mazam cilvēkam nopelnīt naudu Amerikā! Un tāpēc es un VISA PASAULE aizstāvam šo iespēju līdz pēdējai asins lāsei!”

6 comments

  1. Anonīms // 26 jūlijs, 2009 16:21  

    Esmu ekonomiste un pēdējā laikā esmu pievērsusies šim biznesa veidam.ja vairāk cilvēku Latvijā sapratīs,ka tā var ļoti labi pelnīt,domāju ,ka valsts ātrāk izkulsies no savas "dižķibeles",jo mēs pelnām pat 5x vairāk nekā valsts iestādēs.Skolotāji iesaistieties,nenožēlosiet1

  2. Kadrija // 19 novembris, 2009 14:08  

    Tieši tā! Domāju, ļoti daudzi cilvēki arī iesaistītos tīkla mārketingā, JA VIEN.... nebūtu TIK ļoti noraidoši pret visu jauno un pozitīvo. Ir tāda vērojama tendence - tie, kas ļoti kritizē šo biznesa veidu, patiesībā kritizē gandrīz visu jauno visapkārt. Nekas nav gana labi un neviens nav gana jauks. Atvērtie un sirsnīgie un pozitīvie cilvēki diezgan bieži ir atvērti arī jaunā iespējām, ko dzīve piedāvā.!

  3. Anonīms // 19 marts, 2011 02:19  

    Kur var apskatit statistiku par MLM kompanijam, par oriflame?

  4. Ģirts Zālītis // 19 marts, 2011 07:11  

    Varbūt šis raksts nedaudz sniegs atbildi http://www.tiklamarketings.lv/2009/08/tikla-marketinga-kompanijas-ar.html

  5. Anonīms // 20 marts, 2011 00:14  

    man vajag statistiku pa gadiem, cik katra gada bija izplatitaju, kads apgrozijums utt. kopā par visiem MLM kompanijam un atseviski par Oriflame Latvija, varbut Jus zinat kur to var atrast?

  6. Ģirts Zālītis // 20 marts, 2011 16:58  

    Tik detalizēta informācija man nav pieejama :(

Ierakstīt komentāru