Reputācija un atsauksmes

Ziņu veidoja Ģirts | 22:16 | | 0 comments »

Katru dienu satiekam daudz  dažādu cilvēku. Katru dienu – ja vien esam kādā no sociālajiem tīkliem  - esam vairāk vai mazāk pieejami tūkstošiem un tūkstošiem ļaužu. Fotogalerijas... Komentāri... Intereses... „iesaki draugiem”...Runā..” Tas viss kopā veido Jūsu kā cilvēka un kā potenciālā sadarbības partnera reputāciju. Jūs nezināt, kurš var būt nākotnē Jūsu klients, kurš varētu būt Jūsu partneris... Varbūt kādam liekas – ko tad tas tagad nozīmē – ka man nepārtraukti sevi jākontrolē?! Tas taču ir neiespējami!
Taču – tā nebūt nav. Tas ir ārkārtīgi vienkārši, ja vien... ja vien Jums par pieradumu kļūs dzīvot  p a t i e s i! Nekāda lielā kontrole nebūs nepieciešama! Pavisam vienkārši - patiesi pret sevi un patiesi pret citiem. Ja Jūs rīkojaties tā, kā no sirds Jūtat, pēc savas sirdsapziņas  - rīkojaties patiesi – nekas nevar Jums kaitēt!  Protams, vienmēr var uzrasties kāds kaitnieks, kas var censties sagraut gan Jūsu reputāciju, gan panākumus – vai nu nenovīdības, vai vienkārši   savas  nekompetences un vēlmes papļāpāt dēļ... Taču – ja vien Jūs būsiet bijis patiess, sajūta būs : „Suņi rej, bet karavāna iet tālāk!”
Kopā ar Jūsu reputāciju roku rokā iet arī atsauksmes par Jums. Par Jums kā par cilvēku, par Jūsu biznesu, par Jūsu piedāvātajiem pakalpojumiem, produktiem utt. Un cilvēki izvēlēsies vai nu sekot  J u m s  vai griezties pie kāda cita. Vienmēr abās darījuma pusēs ir  c i l v ē k i!   Lielāko daļu mūsu dzīves darījumu ietekmē tieši atsauksmes.
 Noteikti 
iesaku šo viesnīcu!Pirms izvēlēties kādu ceļojumu atvaļinājumam, nereti cenšamies palasīt atsauksmes par zemi, par to, ko ir vērts šajā zemē apskatīt, par tūroperatoriem, kas šo ceļojumu piedāvā, par tautu – ja tā ir svešāka... Katru dienu tiek meklēta informācija Googlē, interneta resursos, tiek uzklausīts simtiem komentāru no līdzcilvēkiem. Dzirdam, ka „Tā jaunā Staburadzes kūka ir vienreizēja!” un nopērkam to varbūt... Dzirdam „Rimītī cep uz vietas mazos pīrādziņus. Super! „  un, kad jāpērk pīrādziņi, atceramies tos pamēģināt. Dzirdam „Tā iegrābos tajā veikalā ar salātiem! Nepērc tur nekad...”  un diez vai vēlēsimies par katru cenu izmēģināt uz savas ādas...
Arī mēs  paši katru dienu esam atsauksmju nesēji. Pamēģiniet piefiksēt šos nevainīgos izteicienus, un Jūs manīsiet, cik daudz to ir!!! „Vakar biju uz tik labu filmu! Noteikti iesaku!”, „Cik garšīgas šodien tajā kafejnīcā bija pusdienas! Jo  ne tikai 
zupiņa, bet arī deserts TUR bija fantastisks!īpaši tā zupiņa...  ”, „Man gan tik labs zābaku meistars! ” un laipni izstāstām, kur un par cik ... Un tā katru dienu. Mēs     r e k o m e n d ē j a m! Jūtamies labi, kad padalāmies ar jaukām ziņām, kad esam ko ieteikuši un Kāda jaunais klients atnāk tik pat apmierināts kā Jūs. Un saka – jā, paldies! Tur tiešām bija ļoti labi! Taču – gandrīz nekad Jūs nesaņemsiet atlīdzību no uzņēmuma, ka esat rekomendējuši kādam, esat atveduši jaunus klientus. Tā ir normāla ikdiena, un mēs par to pat nedomājam. Būtībā arī uzņēmumu mārketingā katrs „Atved draugu un saņem 50% atlaidi!” vai „Atved divus draugus un saņem manikīru par velti!” utt. ir daļa  Rekomendāciju    biznesa  jeb tas pats Tīkla bizness (Tīkla mārketings). Tikai pēdējā gadījumā tas ir ilgtermiņā un uz visiem laikiem, ja vien Jūs pats to vēlēsieties, bet pirmajos – vienreizējs darījums, kur neko nesaņemsiet, ja tie divi Jūsu draugi kļūs par uzņēmuma uzticamiem klientiem, atvedīs vēl divus, tie savukārt vēl divus un vēl un vēl...
Raksta autore

Ierakstīt komentāru