Tiešā pārdošana Latvijā kļūst aizvien populārāka valsts iedzīvoju vidū un gandrīz 60% respondentu ir iegādājušies produktus ar tiešās pārdošanas palīdzību, liecina Baltijas valstu tiešās tirdzniecības kompāniju asociācijas 2011.gadā veiktais pētījums. Salīdzinot šos rezultātus ar 2007.gadu, cilvēku skaits, kas iegādājas produktus caur tiešo pārdošanu, ir palielinājies par 10%. Pētījums atklājis, ka tiešā pārdošana kļuvusi populārāka un pozitīvāk novērtēta tieši Latvijas iedzīvotāju vidū, savukārt Lietuvā un Igaunijā tā ir palikusi tādā pašā līmenī.

Pircēji Latvijā novērtē tiešo pārdošanu, jo tā ir iespēja pirkt lētākus produktus, iegādāties preces, kas nav pieejamas veikalā, un citus labumus. Tāpat tā ir iespēja tiešajiem pārdevējam gūt papildu peļņu, iegādāties preces ar atlaidi, strādāt nepilnu laiku un nodrošināt savu neatkarību.

Latvijas iedzīvotāji pozitīvi novērtē un ir apmierināti ar iegādātajām precēm caur tiešo tirdzniecību (72% pircēju), kamēr negatīva pieredze ir 4% pircēju. Salīdzinot ar 2007.gadu, daudz vairāk pētījuma dalībnieku (pieaugums no 25% līdz 42%) atzinuši nodomu nākotnē pirkt produktus, izmantojot tiešo pārdošanu. Latvieši ir vairāk noskaņoti ieteikt līdzcilvēkiem iegādāties preces caur tiešo pārdošanu nekā lietuvieši vai igauņi.

"Pircējiem ir pozitīva attieksme pret tiešo pārdošanu, un iepirkties šādā veidā kļūst aizvien populārāk. Tomēr negatīvi stereotipi par uzmācīgiem pārdevējiem joprojām pastāv sabiedrībā. Tāpēc Baltijas tiešās tirdzniecības asociācijas mērķis ir informēt sabiedrību par lielākajām un populārākajām kompānijām, kas pievērš lielu uzmanību pircēja aizsardzībai," atklāj Baltijas valstu tiešās tirdzniecības kompāniju asociācijas ģenerālsekretārs Gintauts Zalecks.

2010.gadā tiešo pārdevēju skaits, kuri darbojās kādā no Baltijas tiešās tirdzniecības asociācijas dalībkompānijām, pieauga par 8% un sasniedza 26 000 cilvēku. Kopumā Baltijas valstīs strādā vairāk nekā 78 000 tiešo pārdevēju.

2010.gadā Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijas dalībkompāniju ienākumi kopā sasniedza 17,7 miljonus eiro (12,39 miljonus latu). Baltijas tiešās tirdzniecības asociācijas dalībkompāniju kopējie ienākumi bija vairāk nekā 54 miljoni eiro (37,8 miljoni latu). Eiropas Savienības valstīs tiešās tirdzniecības kompāniju ienākumi 2009.gadā bija gandrīz 10,7 miljardi eiro (7,49 miljardi latu) un deva papildu peļņas iespējas vairāk nekā četriem miljoniem cilvēku.

Baltijas tiešās tirdzniecības asociācijas dalībkompānijās vairāk nekā 90% tiešo pārdevēju ir sievietes, lielākā daļa no viņām strādā nepilnu laiku, un tie ir viņu papildu ienākumi. Arī statistika visā pasaule parāda, ka 85% tiešo pārdevēju tie ir papildu ienākumi un 80% tiešo pārdevēju ir sievietes.

Lai noskaidrotu Latvijas valsts iedzīvotāju viedokli par tiešo pārdošanu, tika aptaujāti 1025 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem visā valstī - gan reģionu centros, gan citās pilsētās un lauku apvidos.

Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācija ir dibināta 2002.gadā ar mērķi veicināt tiešās tirdzniecības attīstību, tiešās tirdzniecības uzņēmumu sadarbību, veidot labvēlīgu vidi tiešās tirdzniecības uzņēmumiem un popularizēt tiešās tirdzniecības uzņēmumus, to iespējas un perspektīvas. Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijas dalībkompānijas ir "Avon", "Orfilame", "Amway", "Herbalife", "Eastcon", "GNLD International". Tiešā pārdošana ir patēriņa preču un pakalpojumu pārdošana patērētājiem, kas balstās uz personīgu kontaktu bāzes.

NOZARE.LV

Ņemts no šejienes

2 comments

  1. minka65 // 29 jūlijs, 2011 09:58  

    Tiešās tirdzniecības asociācijas dalībkompānijas ir "Avon", "Orfilame", "Amway", "Herbalife", "Eastcon", "GNLD International".Nezkāpēc te runa nav par kompāniju "AGEL",šī kompānija izveidota 2010.gadā.Mēs tikai pādodam biznesa ideju cilvēkiem un produktus ko piedāvājam ir pašu vajadzībām,nevis tālāk pārdošanai.Agel produkcija ir domāta veselībai.Mūsu mājas lapa www.avteam.lv jeb arī www.agel.com.

  2. Ģirts Zālītis // 23 augusts, 2011 23:07  

    Droši vien tāpēc, ka Agel nav Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijas dalīborganizācija. Tas gan nenozīmē, ka Agel neizplata savu produkciju ar tīkla mārketinga starpniecību.

Ierakstīt komentāru