Viens no iemesliem, kāpēc vairumam cilvēku ir negatīvs viedoklis par TM, ir fakts ka vairumā gadījumu, cilvēki tiek mācīti, ka ikviens bez izņēmuma var būt potenciāls klients vai konsultants. Ikviens bez izņēmuma...

Parasti līderi piemēram "kosmētikas kompānijā" pasniedz apmēram šādi: ikviens kam ir āda, mati un zobi ir jūsu potenciālais klients. Otra populāra frāze ir: ikvienam to (šo produktu/projektu) vajag, viņi tikai par to vēl neko nezina. Uzdod jautājumu, kāpēc parastā atbilde ir: Tā tas ir! Tev tam vienkārši ir jātic! No tā rodas tādas apšaubāmas tehnikas kā trīs soļu likums: (ikviens, kas atrodas no Jums 3 soļu attālumā, ir pelnījis, lai bez minstināšanās ar viņu runāitu par jūsu piedāvāto biznesa iespēju vai produktu.)

Problēma, kāpēc šāda pieeja nestrādā ir tāda pati, kāpēc jums nepatīk suns, kurš lec jums virsū ikreizi, kad  jūs viņu ieraugat un mēģina Jums nolaizīt seju. Ko Jūs darāt ar šādu suni? Protams cenšaties izvairīties. Ar uzmācīgiem konsultantiem ir tāpat. Cilvēki cenšas no viņiem izvairīties. Ar šādu pieeju nav iespējams koncentrēties uz konkrētā cilvēka vajadzībām, jo mēs tās vienkārši nezinām. Prezentēt produktu vai biznesu šādā veidā ir tas pats, kas šaut mērķī ar aizsietām acīm.

Cilvēki, kas cenšas bez iedziļināšanās, kā suns lekt ar savu piedāvājumu pie: kaimiņa, radinieka vai drauga, agri vai vēlu panāk, ka cilvēki no draugi un radinieki no viņa novēršas. Cilvēki pēkšņi neceļ telefona klausuli, kad šāds TM uzņēmējs zvana, viņiem pēķšņi vairs nav laika, lai satiktos. Jeb atskan atbilde, tiekamies, tikai ja mēs nerunāsim par tavu biznesu. Nav jābūt gaišreģim, lai saprastu, ka cilvēki no šāda censoņa izvairās, jo viņš ir kļuvis uzbāzīgs. Tālāko nav grūti paredzēt, kad siltie kontakti beidzas (un ir galīgi sabojāti), šādi cilvēki ķeras pie "aukstā tirgus"- nepazīstamiem cilvēkiem. Ar vēl lielāku entuziasmu, viņi sāk dalīt flaierus, likt tos aiz mašīnu stikla tīrītājiem, mest makulatūru pastkastītēs un lieto citas pilnīgi bezjēdzīgas tehnikas, kuras viņiem māca sponsori, kuri paši to nekad nav darījuši, vai bijuši tikpat neveiksmīgi kā apmācāmie.

Viena no vājprāta definīcijām ir ka cilvēki turpina darīt vienu un to pašu un sagaida citādus rezultātus. Jāsaprot, ka šādas pieejas nestrādāja, nestrādā un nekad nestrādās. Nelaime ir tā, ka ne tikai šāds censonis, kurš neprofesionāli šādi rīkojas, zaudē reputāciju, bet visa industrija kopumā zaudē savu reputāciju. Ja pieeja ir šāda, cilvēki pamatoti neko negrib dzirdēt par tīkla mārektingu, kur nu vēl līdzdarboties tajā.

Mans ieteikums, kā rīkoties ar draugiem un radiniekiem: neterorizējiet savus draugus un ģimenes locekļus.
Informējiet viņus ar ko Jūs ar to nodarbojaties un piedāvājiet viņiem produktus, bez peļņas sev (!) Tas ir būtiski, jo liecina par jūsu vēlmi palīdzēt neviss "uzvārīties" uz pašiem tuvākajiem. Lieciet saprast, ka jūsu mērķis nav uz viņu vajadzībām pelnīt, tikai palīdzēt ar padomu vai produktu, ja viņiem radīsies ineterse. Tad lūdziet, lai jums iedod rekomendācijas.  Ticiet man šādu godīgu pieeju novērtēs.
 
Tāpat jāsaprot, ka jūs nevienu cilvēku pret viņa gribu nevarat izmanīt vai piespiest mainīties. Ja cilvēkam patīk viņa darbs, un viss apmierina, ļaujiet viņam strādāt un palikt tiur kur viņam ir labi. Visi cilvēki vienkārši nav piemēroti biznesam, viņiem nav prasmju, viņiem nav iemaņu (kuras viegli var apgūt), bet pats galvenais viņiem nav motivācijas, un vēlmes, jo viņi neredz kāpēc, lai viņi darītu kaut ko citu. Otra iespējamība, ka viņiem ir tādi iekšējie uzstādījumi (ticējumi, ētkas normas u.c), kurus izmainīšana prasīs pārāk daudz jūsu laika un pūļu. Nav vērts censties. Jums ir jāstrādā ar tiem, kas meklē iespēju un vēlas paŗmaiņas, un ir gatavi atraut sēžamvietu no dīvāna un SĀK RĪKOTIES, lai sasniegtu, to kas pašiem ir svarīgi.
    

Jums ir jāatcera, ka tīklamārketinga lielākā priekšrocība ir tā, ka tas ir sociāls bizness, un mēs varam izvēlēties ar kādiem cilvēkiem strādāt un ar kādiem nē.

Mans ieteikums ir nekādā gadījumā nestrādājiet ar:
  • nepatīkamiem cilvēkiem.
  • negodīgiem cilvēkiem (lai cik spējīgi un profesionāli, viņi arī būtu).
  • tiem, kuri nav gatavi pārmaiņām savā dzīvē.
  • tiem, kuri ir gatavi pārmaiņām savā dzīvē, bet neko nedara lai tās īstenotu.
  • tiem, kuri nav apmācāmi.    
Jums ir vajadzīgi komandas spēlētāji nevis kritiķi, vai vienkārši skatītāji. Meklējiet spēlētājus savā komandā.
Spēlētāji ir rīcības cilvēki. Lai to izdarītu profesionāli jums ir jāveic zināma atlase. Skaidri ir jāzina, kādus cilvēkus jūs meklējat, un to pie kā jums ir jāpiestrādā pašiem, lai satiekot šādus cilvēkus, jūs parastu atrast vajadzīgo pieeju un pats atbilst viņu ekspektācijām profesionāli un cilvēciski. Pjautājiet sev:

  • Vai es skaidri zinu, ar kādiem cilvēkiem es gribu un kādiem negribu sadarboties? 
  • Vai es māku atšķirt vienus no otriem?
  • Vai es gribētu sadarboties ar tādu partneri kāds pats esmu?
  • Vai es protu/spēju profesionāli atbalstīt savus partnerus?
Komunikācijā ir ne mazāk svarīgi, kurš pie kura vēršas pirmais. Ja cilvēks vēršas pie jums, tas ir krietni labāk nekā, ja jūs vēršaties pie viņa. Ne velti TM profesionāļi veido blogus. Blogi ir domāti ikvienam tīklamārketinga interesentam vai speciālistam, kuŗs meklē iespēju pilnveidoties. Blogs ir viens no instrumentiem, kā panākt, ka cilvēki vēršas pie Jums pirms jūs vēršaties pie viņiem. Jūs ieguvums ir tas, ka viņi ir meklējuši un atraduši informāciju, kas viņiem ir patiesi noderīga.

Pēc pāris dienām runāsim par nākošo maldu TM - "katrs bez izņēmuma var gūt panākumus TM."

Ierakstīt komentāru