Šis apgalvojums ir daļējs malds. Protams ikvienam cilvēkam, kurš saprot biznesa konceptu un filozofiju, ir pie pilna prāta un daudz maz labas veselības piemīt potenciāls būt veiksmīgam. Taču, ir naivi cerēt, ka 100% gadījumu šis potenicāls tiks izmantots. Sevišķi ja cilvēkam nav vēlmes neko mainīt savā dzīvē. Ir cilvēki, kam vēlme, bet kuri nav gatavi maksāt par pārmaiņām nekādu "cenu", kaut vai atteikties no TV pāris stundas katru dienu. 
Rezultātu nebūs. 

TM, būtībā ir sociāls bizness un tā pamats ir komunikācija un attiecību uzturēšana ar cilvēkiem. Lai gūtu panākumus šajā biznesā, ir jāveido attiecības. No attiecību veidošanas prasmes veidojas lojāla komanda. Lai šī komanda gribētu darboties tai ir vajadzīgi komandas mērķi, turklāt katram cilvēkam ir jāsasniedz savi personiskie mērķi, sasniedzot kopējos.

Ne visi to prot, un ne visi ir gatavi būtiskai personiskai izaugsmei, bez kuras velti cerēt uz panākumiem sociālā biznesā. Tieši vēlme mācīties ir izšķiroša gūt panākumus TM vai nē. Daudziem vēlme ir taču dominē uzskats, ka viņiem nav vajadzīga pamata apmācība. Cilvēki domā, ka ja reiz viņiem dzīvē ir veiksmīga organizatora vai pārdevēja utt. karjera, tad viņi 80% jau visu prot un viņi mierīgi var sākt darboties TM, izlaižot elementāru apmācības kursu no paša sākuma. Tāpat kā balodis, kas teica, "māku māku, protu protu!" Lieki teikt, ka šādi cilvēki paši sev izdara lāča pakalpojumu, un panākumus negūst. Ikvienam neatkarīgi no tā cik viņš vai viņa ir veiksmīgi, ir jāsaprot, ka no jauna ir jādodas uz TM "pirmo klasi" jeb pamata apmācību un jāsāk kā jebkurā jomā no paša sākuma. 

Saprotams, ka sākot biznesu cilvēki nav vienādi sagatavoti. Katram ir savas priekšrocības vai savi trūkumi. Kļūda ir likt visiem darboties vienādi. Daudz gudrāk ir stratēģiski ļaut visiem izmantot vienu un to pašu stratēģiju, jeb sistēmu, bet taktiskos risinājumos ļaut katram izmantot savas spēcīgās puses, tai laikā, kamēr viņi mācās pilveidot vājās un apgūt to, ko vēl neprot.

Vēlmi iespējams novērtēt raugoties uz cilvēka rīcību. Katrs potenciālais klients vai Biznesa Partneris pats sevi kvalificē atkarībā no laika, naudas un ieinteresētības, kuru viņš vai viņa ir gatavs veltīt biznesam. Ja cilvēks pats nav gatavs atrisināt situāciju, lai atrastu naudu, par kuru lietot produktu un veidot savu biznesu, neviens viņa vietā to nespēs. Cilvēks var ieguldīt biznesā 5 stundads nedēļā, taču ja vēlēsies gūt nopietnus rezultātus viņam jāpaskaidro, ka būs nepieciešamas vismaz 15 stundas.No tām 8-10 stundas no šī laika ir jāvelta darbībai aicināšanai, informēšanai, atsekošanai, pārdošanai un apmācīšanai. Pārējais laiks ir apmācības un struktūras atbalsta aktivitātes. Ja struktūra netiks apmācīta, velti gaidīt motivētu darbu.

Tāpat ir jāsaprot, ka bizness prasīs ieguldījumus, telefona zvani, transports un produkta lietošana, maksā naudu, ja cilvēks nav gatavs šo naudu ieguldīt, Jūs viņu nepiespiedīsiet, bet arī laiku veltīt šādam cilvēkam vajag daudz mazāk nekā tam, kas ir gatavs saprātīgiem biznesa izdevumiem. 

Tāpat būtiska kļūda, kuru novēroju darbojoties šai biznesā, ir tā, ka cilvēks akli veido biznesu nesaprotot un neredzot produkta lietderību. Ja cilvēki nāk uz TM tikai biznesa jeb naudas dēļ, tad viņi neredz iemeslu kāpēc pirkt un lietot produktu. Šādai komandai stabilitātes nebūs. Es šādus cilvēkus saucu par "naudas ķērājiem". Organizācija, kas izveidota no naudas ķērājiem ir nestabila, pārsvarā ātri brūkoša un reputāciju graujoša. Taču motivēts produkta lietotājs, kas gūst labumu no produkta lietošanas ir daudz labāks ieguvums Kāpēc? Jo viņi redz kā produkts var uzlabot viņu dzīves kvalitāti. Tas ir svarīgākais. Šāda organizācija gūs panākumus.

Tuvākajās dienās runāsim par nākošo - piekto maldu TM: Tev nekas nebūs jādara, mēs izveidosim biznesu Tavā vietā! Ja jums ir jautājumi, par TM rakstiet uz tiklamarketings.lv@gmail.com


Mārtiņš Kalējs

Ierakstīt komentāru