Labdien, nesen atsekojot kādu nopietnu cilvēku saņēmu sekojošu vēstuli:

Labvakar, Mārtiņ! Lai dotu savu viedokli par jūsu pārstāvēto kompāniju, man vajadzēja stipri ilgu laiku...:) Par kompāniju un tās produktiem man viedoklis visumā pozitīvs un iespaids par produktu labs. Jūs esat izvēlējies labu kompāniju ar kuras palīdzību "rakt zeltu"!!! 
Tomēr mani meklējumi pēc mūsu sarunas turpinājās... Kas Amerikā "zelta drudža" laikā visvairāk nopelnīja? Ne jau zeltrači, bet gan Rokfellers, kas pārdeva zeltračiem darba rīkus - kapļus un lāpstas. Mani secinājumi pēc meklējumiem: tirgot vēlos darba rīkus, kas visiem būs vajadzīgi. Tie gan nav kapļi un lāpstas, bet ar šiem rīkiem mūsdienās pelna lielu naudu (mūsu ikdiena nav iedomājama bez mobilajiem sakariem un interneta un te grozās miljardi) Pat miljonāri, kas sapelnījuši miljonus MLM kompānijās pievienojas šai iespējai. 
Šie produkti būs vajadzīgi, lai bīdītu Jūsu biznesu un visus citus. Tos lietos arī tie, kam bizness nav prātā. Es Jūs aicinu papildus Jūsu biznesam nopelnīt uz "darba rīkiem", kurus iedosiet lietot savas struktūras cilvēkiem un ne tikai tiem. Tas ir e-pastu mārketings, auto-responders, video- konferences u.c. Viss darbojas no mobilajām iekārtām, piemēram, prezentāciju var novadīt no mobilā telefona vai planšetes. Pamatā jūs varat darboties savā "zelta raktuvē", tikai iesakot saviem cilvēkiem lietot šos "darba rīkus" Jūsu peļņa varētu būt stipri lielāka nekā ar Jūs nopelnat ar Jūsu kompāniju. Tas tāpēc, ka kompānija izmaksā vislielākos % MLM vēsturē. Ieskatam video, kapēc miljonāri izmanto šo iespēju: http://ej.uz/6cu6, bet te Jūs varat pierakstīties bez maksas e-pasta mārketinga rīkiem... 

Ceru, ka Iwowwe koncepcijas domu gājiens ir saprotams un ir izklāstīti arī zināmi argumenti kāpēc tam vajadzētu darboties. Rūpīgi izstdējot kompānijas Iwowwe un tās tiešākā konkurenta Talk Fusion izmaksu plānu un piedāvājumus mani secinājumi ir šādi:

Pirmkārt Iwowwe un Talk Fusion izmanto bināro mārketinga plānu. Tas mani dara ļoti piesardzīgu. Es personīgi nestrādāju ar kompānijām, kurām ir binārais mārketinga plāns, jo sevišķi ja tām nav fiziska produkta un neiesaku to darīt citiem, jo šāds plāns dod iespēju pelnīt daudz tikai tiem, kas ir pašā spicē, turklāt pirmie, neviss tiem, kas atnāk pēc gada, diviem, vai trim.

Otrkārt pastāv risks, ka kompānijas kuras piedāvā servisu (bez fiziska produkta), investīcijas, ceļojumu voučerus utt. var izrādīties slēptas finansu piramīdas, neapgavoju, ka Iwowwe vai Talk Fusion tādas ir. Bet, jautājums paliek atklāts: cik ļoti clvēkiem ir vajadzīgs serviss (un cik saprātīga ir tā cena) kuru kompānijas piedāvā? Vai distributori gūst labumu izmantojot šo servisu ārpus pārstāvēto kompāniju biznesa ietvara, un tāpēc to īrē, jeb viņi īrē servisu tikai tāpēc, lai kvalificētos izmaksām no pašu pārstāvētajām kompānijām?

Es uzskatu, ka jebkura tīkla biznesa pamatā vispirms ir produkts, un lai bizness būtu veiksmīgs, tam ir jābūt unikālam. Digitālie rīki vai programmas, diemžēl nevar būt unikālas. Mobilais telefons vai planšete ir un paliek planšete, piemēram Samsung Galaxy un Iphone manā skatījumā tehnoloģiski principā ir viens un tas pats instruments, tikai katram ir sava unikāla operētājsistēmā un lietotāja ērtums, taču nav nekā tāda, ko nevarētu izdarīt uz viena vai otra no abiem, izmantojot aplikācijas, starp kurām arī pastāv plašas izvēles iespējas.

Uz šāda tipa servisa šobrīd vēl var veidot MLM, taču es domāju ļoti drīz pienāks laiks, kad uzradīsies vairāki konkurenti minētajām kompānijām, kas jau tagad konkurē savā starpā. Tāpat, domāju aiz kalniem nav laiks, kad līdz tāds serviss par saprātīgu samaksu, būs pieejams plašākai publikai bez MLM, starpniecības. Vēl ticāmāks ir variants, kad spēcīgas, ar patentētiem unikāliem produktiem bāzētas MLM top kompānijas, sāks sava biznesa ietvaros distributoriem piedāvāt Iwowwe, Talk Fusion u.c. līdzvērtīgu servisu un Iwowwe un tiem līdzīgie zaudēs savu pievilcību. Kāpēc? Jo zudīs un izpaliks unikalitāte un līdz tam projektā ieguldītais laiks, būs pazaudēts.

Treškārt, tie nav tikai teorētiski spriedumi, piemēram kompānija Kyani Inc. jau ir izziņojusi, ka 2013 gada 3. ceturksnī palaidīs pati savu digitālo platformu, kurā būs gan prezentāciju, webināru, apmācību, cature pages, respondru u.c. nepieciešamie instrumenti, bet arī pats svarīgākais koučings. Planšete, uz kuras būs pieejami visi šie instrumneti būs ietverta jau starta pakā uzsākot biznesu. Pēc pēdējiem datiem Kyani Inc. ir ieguldījusi 100 miljonus dolāru šajā unikālajā digitālajā platformā, kas dos partneriem reālus instrumentus darbam kompānijas biznesa ietvaros.

Tas tikai liecina par to, ka tīkla biznesā nāk laiks, kad, lai iegūtu šos darbam svarīgos instrumentus distributoriem nebūs jāizvēlas vēl kāda papildus kompānija un jāsadala sava uzmanība un fokuss, kas ir izšķirošs panākumu gūšanā mūsu industrijā. Es neticu veiksmīgai darbībai paralēli 2 un vairākās kompānijās. Neesmu redzējis nevienu līderi, kurš tā būtu guvis panākumus.

Ceturtkārt digitāliem darba instrumntiem šajā biznesā ir tikai katalizatora funkcija. Vispirms tie ir jālieto. Turklāt cilvēki nepieņem lēmumu darboties noteiktā kompānijā neviss instrumentu dēļ, bet cilvēku dēļ un produktu dēļ, kuri kopā pārstāv kompāniju. Jo tikai produkti un cilvēki var profesionāli darbojoties dot iespēju citiem cilvēkiem mainīt savas dzīves.

Man jebkurā projektā svarīgākais - bija, ir un būs produkts un tā iedarbība. Pēc tam seko godīgs izmaksu plāns ikvienam partnerim neatkarīgi no tā vai tas ir mazs, vidējs vai liels MLM uzņēmējs savā kompānijā. Izmaksu plāni, kad pelna tikai "augšas" man neder. Manuprāt nav godīgi arī tas, ja kompānija ir izveidojusi plānu tā, lai paturētu ievērojamu daļu ieņēmumu sev, kurai partneri nespēj kvalificēties.

Pēdējais svarīgākais jautājums ir kompānijas ilgtermiņa potenciāls. Manā skatījumā Eiropas tirgū tā ir esamība Eiropas tiešās pārdošanas asoicācijā DSA (Direct Selling Association) Korporatīvā Biedra statusā. (Mājas lapa  www.seldia.eu ) Kā korporatīvie biedri tur minētas tikai 16 kompānijas (norādītās zemāk alfabētiskā secībā).
  

  • ACN,
  • Amway, 
  • AVON, 
  • Captain Tortue Group, 
  • Energetix Bingen
  • Herbalife, 
  • Kyani, 
  • LR Health & Beauty, 
  • Mary Kay, 
  • MorindaBioactives (TNI)
  • Nikken, 
  • NL International, 
  • Nuskin, 
  • Oriflame, 
  • Party Life, 
  • Stanhome World,  
Eiropas DSA korporatīviem biedri, ir elite no aptuveni 40 000 tirgū pārstāvētajām tīkla mārketinga, rekomendāciju biznesa, vai tiešās pārdošanas kompānijām. Lai arī es neieteiktu strādāt ar visām, taču šīs kompānijas ir pietiekami nopietnas, lai ilgtermiņā dotu saviem sadarbības partneriem iespēju ievērojamu panākumu gūšanai. Mans ieteikums būtu rūpīgi izvēlēties kompāniju, no šī saraksta atbilstoši savām vērtībām un prioritātēm sevišķu uzmanību pievēršot produktam un tā iedarbībai. Esamība Eiropas DSA korporatīvā biedra statusā ir ilgtermiņa rādītājs, ka šī kompānija būs tirgū nākamos 30 - 40 gadus un tai veltītais laiks nebūs nomests zemē.

Mans rezumē par Iwowwe, Talk Fusion, un līdzīgām kompānijām, es neieteiktu savu tīkla biznesu saistīt ar tām, jo risks minēto argumentu dēļ ir nesamērīgi liels. Izvēle protams jūsu pašu ziņā. 
Mārtiņš Kalējs

14 comments

  1. Kaspars Kraševskis // 31 maijs, 2013 12:46  

    Mārtiņ, es, protams, nepazīstu tevi personīgi, bet tomēr uzskatīju tevi par ekspertu MLM industrijā. Varbūt tas bija tāpēc, ka tu pats sevi par tādu pasniedz...

    Bet izlasot šo rakstu, es esmu šokā par tavu analfabētismu gan MLM, gan IT nozarē

    P.S. un, protams, es sagatavošu detalizētāku atbildi tām filozofiskajām pārdomām

  2. Martins Kalejs // 31 maijs, 2013 13:31  

    Kaspar, tad sagatatavo argumentus, un tad nāc ar rakstu, pagaidām neredzu nevienu loģisku argumentu, bet tikai emocijas.

  3. Sara // 31 maijs, 2013 15:35  

    Kopumā piekrītu Mārtiņam- kaut arī lietoju kompānijas iWowWe produktus, laika gaitā mana sajūsma ir mazinājusies.
    Gan pārejot uz bināro plānu (nekad nav patīkami, kad kompānija pēkšņi maina mārketingu un Tev atliek vien rokas noplātīt, kad saproti, ka tas vairs nebūs tik izdevīgs kā bija sākumā), gan arī sastopoties ar to, ka reāli sāk trūkt argumentu kad kādam jāpaskaidro, ar ko tad Tavs ir labāks par kaimiņa, jo reāli šī starpība nav aptaustāma un jekburā dienā šie svaru kausi var mainīties kā uz vienu tā uz otru pusi- vajag tikai kaudzīti investīciju un pāris ģeniālus programmētājus, kādu šodien netrūkst...

    Un tad tās būs mūžīgās žurku skriešanās sacīkstes- kurš kuru... Un tas rada ne visai veselīgu atmosfēru, jo pastāvīgi uzrodas kāds "ienaidnieks", kuru vajag neitralizēt, kāds kam aizbāzt muti vai pierādīt, ka Tavs tomēr ir labāks vai arī no sērijas: "rīt gan Tu redzēsi, ko mēs liksim priekšā!", kaut gan vēl neviens nezina, kas tad īsti būs rīt...

    Tomēr iebildīšu Mārtiņam par DSA.
    Ir kompānijas, kurās netiek paredzēta tiešā tirdzniecība- tādas, kur ir tīrs tīkla mmārketings, kas ir balstīts tikai un vienīgi uz patēriņu. Tirdzniecība kā tāda nenotiek, jo katram klientam ir iespēja pašam produktu pasūtīt paša izvēlētajā daudzumā bez jebkādām saistībām pret kompāniju.
    Šādām kompānijām nekad nav bijis un nebūs mērķa iestāties šajā asociācijā un tas ir pilnīgi saprotams.
    Tāpēc nepiekritīšu, ka DSA tiek minēts kā galvenais kritērijs kompānijas izvēlē un tās perspektīvu novērtēšanā.
    Jebkurā gadījumā, lai novērtētu kompāniju, ar vienu kritēriju nekad nav pieticis un nepietiks, svarīgi izvērtēt ir kritēriju kopumu- produkta unikalitāti, mārketinga potenciālu, to, cik šis bizness ir izdevīgs tieši iesācējiem, jo tieši pirmie mēneši ir tas kritiskais laiks, kad ir svarīgi ieraudzīt ātru peļnu, utt.

  4. Kaspars Kraševskis // 01 jūnijs, 2013 12:07  

    Atbilde uz šo rakstu ir skatāma šeit:

    http://go4chance.com/load/tikla_marketings/atbilde_uz_tiklamarketings_lv_ievietoto_rakstu/1-1-0-227

  5. Martins Kalejs // 01 jūnijs, 2013 12:40  

    Kaspars ir ielicis atbildi, savā lapā, taču komentārus tur pievienot nav iespējams. Diemžēl.
    Es piedāvāju viņam ievietot atbildi tiklamarketings.lv taču viņš to ignorē, acīmredzami tās ir bailes no atklātas diskusijas.

  6. Kaspars Kraševskis // 01 jūnijs, 2013 13:39  
    Šo komentāru ir noņēmis autors.
  7. Kaspars Kraševskis // 01 jūnijs, 2013 13:40  

    Kāpēc nevar pievienot komentāru!? Var gan! Tu kaut ko esi palaidis garam? Vai negribi redzēt?

    Es nebaidos no diskusijas - kas tie par secinājumiem!?

    Un prieškam man vajag rakstu Tavā lapā? Man ir pašam savi resursi :)

  8. Sara // 05 jūnijs, 2013 13:12  

    Nu jau izskatās nevis pēc diskusijas, bet gan pēc sedziņas staipīšanas katram savā virzienā :) Manuprāt loģiski, ka jākomentē būtu tur, kur ir raksts, nevis kaut kur tur- nezin kur...
    Kādā citā lapā var atklāt jaunu diskusiju :)

  9. Sara // 05 jūnijs, 2013 13:31  

    I tiešām Kaspara lapā komentārus pievienot nevar- man arī neizdevās...

    Nu tad rakstu te. Kasparam:

    Kaspar, pat ja Tev būtu pilnīga un absolūta taisnība (šobrīd noteikt, kam ir taisnība, jau ir grūti, jo tiek diskutēts par vairākiem moementiem vienlaicīgi), Tava komunikācijas maniere jebkuru lasītāju noskaņo uz pretējo- trūkst elementāras tolerances pret atšķirīgu viedokli.
    Tavos tekstos ir krietni mazāk reālu argumentu, nekā Mārtiņa. Tā kā neesmu ne Tavs ne Mārtiņa draugs, pretenēju uz to, ka mans komentārs varētu būt visnotaļ objektīvs. Varbūt ir vērts ieklausīties, nevis dzirdēt tikai sevi un lekties principa pēc? Viņš domā savādāk, tātad "jānorok"!
    Neesi taču vairs bērnudārza vecumā, kad jābliež pa pieri par to, ka kāds paņēmis Tavu lāpstiņu- ir jau arī tāds instruments kā diskusija :) DISKUSIJA, kurā klausās, izsaka viedokļus, meklē pretargumentus, piekrīt, ja tomēr sarunubiedram kādā aspektā var piekrist (piemēram, par bināro plānu, kas patiešām ļauj kompānijai neizmaksāt labi daudz naudas tiem, kam nav vajadzīgās kvalifikācijas, līdz ar to skaļi sludinātais procents, ko kompānija atgriež partneriem, reālajā dzīvē ir krietni mazāks) nevis mētāšanās ar apvainojumiem :)

  10. Ainars Matusevics // 20 jūnijs, 2013 15:01  

    Sveiki, palasiju juusu komentarus. Man lika daudz kas uzsmaidiit. :) Kritika laba, bet cik cilveku, tik arii domu! Kaspars gan bishku aizsvilaas. :)
    Pats esmu kompanijas Talk Fusion parstaavis un cik noprotu kompaanija Iwowwe tika salidzinaata ar Talk Fusion un vispaar var teikt iemesta ar vinju vienaa grozaa! - Jaa, abas kompanijas piedavaa ar video komunikacijaam saistiitus produktus! atshkjiriiba tomeer ir taada, ka Iwowwe piedavaa tikai 2 produktus - Video E-pasts un dzivais konferenchu zvans, turklaat Talk Fusion taaa ir tikai 2/9 no prechu klaasta.
    Bet cena, kas sheit nav mazsvariigi nav ar paraak lielu starpibu!Tapeec ir veerts padomaat, ko starp shiem diviem izveeleeties! Mana izvele ir protams ka Talk Fusion.
    Veel pa virsu tam, tuliit, meenesha beigaas naaks klajaa veel divi produkti - Video redigjeetaajs un Web adreses izveide. Tapeec, ja ir veelme uzzinaat ko vairaak, droshi rakstat uz talkfusion.ainars@gmail.com
    Bet, runajot tieshi par kompanijas efektivitaati un darbiibas ilgterminju varu teikt vienu - par cik kompanijai Talk Fusion ir pirmaas uz pasaules tuuliiteejas izmaksas (nauda nak uz Visa karti 3 minushu laika, peec darijuma) pa seshiem ar pus gadiem, ko kompanija ir pavadijusi MLM tirgu, nevienai dziivai dveseliitei nekad nav bijushas aizkjershanaas ar izmaksaam! Veel, kas ir nemazaak svariigi, DSA un BBB(Better Business Bereau)ir apveltijushi Talk Fusion kompaaniju ar 'A' ranku, kas ir augstaakais ranks un tiek pieliidzinaats Shveices bankaam, taatad, ljoti augsts uzticiibas liimenis, kaa ari pieradijums tam, ka kompanija Talk Fusion pastaavees veel ilgu laiku! Arii arguments par to, kad augstaak staavoshais cilveeks (spicee) vienmeer pelna vairaak ir arii mazlietinj aplams. Redziet, par cik taa ir binaraa kompensaacija, no kuras tik ljoti daudz cilveekiem ir bail, zemaak staavoshais biznesa partneris VAR pelniit vairaak nekaa augstaak staavoshais, atkariibaa kaa ir veidojis savu komandu. Par kompensacijas planu un citiem neskaidriem jautajumiem, luudzu talkfusion.ainars@gmail.com

  11. Ainars Matusevics // 20 jūnijs, 2013 15:02  

    Sveiki, palasiju juusu komentarus. Man lika daudz kas uzsmaidiit. :) Kritika laba, bet cik cilveku, tik arii domu! Kaspars gan bishku aizsvilaas. :)
    Pats esmu kompanijas Talk Fusion parstaavis un cik noprotu kompaanija Iwowwe tika salidzinaata ar Talk Fusion un vispaar var teikt iemesta ar vinju vienaa grozaa! - Jaa, abas kompanijas piedavaa ar video komunikacijaam saistiitus produktus! atshkjiriiba tomeer ir taada, ka Iwowwe piedavaa tikai 2 produktus - Video E-pasts un dzivais konferenchu zvans, turklaat Talk Fusion taaa ir tikai 2/9 no prechu klaasta.
    Bet cena, kas sheit nav mazsvariigi nav ar paraak lielu starpibu!Tapeec ir veerts padomaat, ko starp shiem diviem izveeleeties! Mana izvele ir protams ka Talk Fusion.
    Veel pa virsu tam, tuliit, meenesha beigaas naaks klajaa veel divi produkti - Video redigjeetaajs un Web adreses izveide. Tapeec, ja ir veelme uzzinaat ko vairaak, droshi rakstat uz talkfusion.ainars@gmail.com
    Bet, runajot tieshi par kompanijas efektivitaati un darbiibas ilgterminju varu teikt vienu - par cik kompanijai Talk Fusion ir pirmaas uz pasaules tuuliiteejas izmaksas (nauda nak uz Visa karti 3 minushu laika, peec darijuma) pa seshiem ar pus gadiem, ko kompanija ir pavadijusi MLM tirgu, nevienai dziivai dveseliitei nekad nav bijushas aizkjershanaas ar izmaksaam! Veel, kas ir nemazaak svariigi, DSA un BBB(Better Business Bereau)ir apveltijushi Talk Fusion kompaaniju ar 'A' ranku, kas ir augstaakais ranks un tiek pieliidzinaats Shveices bankaam, taatad, ljoti augsts uzticiibas liimenis, kaa ari pieradijums tam, ka kompanija Talk Fusion pastaavees veel ilgu laiku! Arii arguments par to, kad augstaak staavoshais cilveeks (spicee) vienmeer pelna vairaak ir arii mazlietinj aplams. Redziet, par cik taa ir binaraa kompensaacija, no kuras tik ljoti daudz cilveekiem ir bail, zemaak staavoshais biznesa partneris VAR pelniit vairaak nekaa augstaak staavoshais, atkariibaa kaa ir veidojis savu komandu. Par kompensacijas planu un citiem neskaidriem jautajumiem, luudzu talkfusion.ainars@gmail.com

  12. Ainars Matusevics // 20 jūnijs, 2013 15:07  

    Sveiki, palasiju juusu komentarus. Man lika daudz kas uzsmaidiit. :) Kritika laba, bet cik cilveku, tik arii domu! Kaspars gan bishku aizsvilaas. :)
    Pats esmu kompanijas Talk Fusion parstaavis un cik noprotu kompaanija Iwowwe tika salidzinaata ar Talk Fusion un vispaar var teikt iemesta ar vinju vienaa grozaa! - Jaa, abas kompanijas piedavaa ar video komunikacijaam saistiitus produktus! atshkjiriiba tomeer ir taada, ka Iwowwe piedavaa tikai 2 produktus - Video E-pasts un dzivais konferenchu zvans, turklaat Talk Fusion taaa ir tikai 2/9 no prechu klaasta.
    Bet cena, kas sheit nav mazsvariigi nav ar paraak lielu starpibu!Tapeec ir veerts padomaat, ko starp shiem diviem izveeleeties! Mana izvele ir protams ka Talk Fusion.
    Veel pa virsu tam, tuliit, meenesha beigaas naaks klajaa veel divi produkti - Video redigjeetaajs un Web adreses izveide. Tapeec, ja ir veelme uzzinaat ko vairaak, droshi rakstat uz talkfusion.ainars@gmail.com
    Bet, runajot tieshi par kompanijas efektivitaati un darbiibas ilgterminju varu teikt vienu - par cik kompanijai Talk Fusion ir pirmaas uz pasaules tuuliiteejas izmaksas (nauda nak uz Visa karti 3 minushu laika, peec darijuma) pa seshiem ar pus gadiem, ko kompanija ir pavadijusi MLM tirgu, nevienai dziivai dveseliitei nekad nav bijushas aizkjershanaas ar izmaksaam! Veel, kas ir nemazaak svariigi, DSA un BBB(Better Business Bereau)ir apveltijushi Talk Fusion kompaaniju ar 'A' ranku, kas ir augstaakais ranks un tiek pieliidzinaats Shveices bankaam, taatad, ljoti augsts uzticiibas liimenis, kaa ari pieradijums tam, ka kompanija Talk Fusion pastaavees veel ilgu laiku! Arii arguments par to, kad augstaak staavoshais cilveeks (spicee) vienmeer pelna vairaak ir arii mazlietinj aplams. Redziet, par cik taa ir binaraa kompensaacija, no kuras tik ljoti daudz cilveekiem ir bail, zemaak staavoshais biznesa partneris VAR pelniit vairaak nekaa augstaak staavoshais, atkariibaa kaa ir veidojis savu komandu. Par kompensacijas planu un citiem neskaidriem jautajumiem, luudzu talkfusion.ainars@gmail.com

  13. artariuz // 15 augusts, 2013 21:54  

    Mans personīgais Iwowwe kompānijas apskats - http://www.naudasformula.lv/blogs/artariuz/iwowwe-kompanijas-apskats-krapsana-vai-legals-bizness/

  14. VidējĀ // 22 jūlijs, 2014 17:00  

    http://www.naudasformula.lv/blogs/artariuz/iwowwe-kompanijas-apskats-krapsana-vai-legals-bizness/

    Kā tas bija jāsaprot?

Ierakstīt komentāru