Izdota pirmā grāmata par TM Latvijā!

Ziņu veidoja Martins Kalejs | 13:41 | 4 comments »

Latvijā dienas gaismu ieraudzījusi pirmā grāmata par tīklamārketingu "Nauda seko iedvesmai". To sarakstījusi Anna Barkāne, kopā ar Ingvildu Zālīti. Īpaši priecē fakts, ka autores nav piesaistījušas izdevniecību, bet grāmatu un tās drukašanas izmaksas nosegušas pašas. Kā pieklājas tīkla mārketingu (turpmāk TM) darbību popularizējošai grāmatai, arī grāmata tiek virzīta tirgū izmantojot TM metodes - ar rekomendāciju palīdzību.

Būs bestsellers!
Zīmīgi, ka prakse pierāda šis biznesa modelis strādā, un grāmatas ceļš pie lasītājiem to papildus apstiprina. Grāmatnīcās šo izdevumu velti meklēt un esmu pārliecināts pirmais metiens drīz, kļūs par bibliogrāfisku retumu, tas būs bestsellers!

Kāpēc? 
Grāmatas ievada daļa ļoti vienkāršā un saprotamā valodā pastāsta par to, kas ir TM, kādi ir šī biznesa pamatnoteikumi, kā tas darbojas, kādas ir biznesa priekšrocības un ko no tā sagaidīt. Tas arī ir grāmatas lielākais trumpis. Cilvēkam, kurš nekad nav saskāries ar TM, tā kalpos, kā ieskats šī bzinesa pasaulē. Būtiski, ka informācija ir pieejama dzimtajā valodā. Jo līdz šim, tirgū pieejamā literatūra par TM, bija pieejama pārsvarā tikai krievu un angļu valodās.

Kas meklē, tas atrod!
Pirmā grāmatas daļa runā par ļoti nepieciešamo - izvēles izdarīšanu, plašajā legālā TM kompāniju piedāvājumā un sagatavošanās procesu darbam šajā nozarē. Iesācēji bieži nepasver šo soļu svarīgumu, un arī apmācībās izlaiž šo sadaļu, kā mazsvarīgu. Taču tieši šeit slēpjas vieni no būtiskākajiem turpmāko panākumu vai neveiksmju cēloņiem. Ir lietas, kuru interpretācijai var piekrist pilnībā un ir kurām ne līdz galam, taču kopumā aprakstītais korekti atspoguļo to, kas iesācēju sagaida tieši pašā svarīgākajā biznesa uzsākšanas posmā pirmajās 30 - 90 dienās.

Te līdztekus ir atrodami jautājumi, kurus būtu būtiski svarīgi uzdot sev jau pirms sadarbības līguma parakstīšanas ar izvēlēto kompāniju. Tiek izskaidrots ar ko TM atšķiras no nelegālas finansu piramīdas, un ticiet man, šāda skaidrojošā darba nekad nevar būt par daudz. Liela sabiedrības daļa joprojām runājot par TM dzīvo vismaz 20 gadu senā pagātnē, ilūzijās un mītos. Kopš tā laika TM, kā nozare ir ļoti strauji mainījusies un attītījusies. Legālu un godīgu TM praktizējošu kompāniju, šajā laikā, ir kļuvis daudz vairāk. Annas Barkānes grāmata sniedz skaidras vadlīnijas, kā atšķirt legālu un godīgu biznesa piedāvājumu no nelikumībām. Kā nekā autorei aiz pleciem ir pieklājīga juriduiskā izglītība un prakse. Šajā nodaļā aprakstīta arī apmācību, personiskās izaugsmes un darba "pēc sistēmas" nepieciešamība.

No "KAS", pie "KĀ! "
Ja pirmā grāmatas daļa cenšas atbildēt uz jautājumu: "KAS?", tad otrā noteikti runā par jautājumu "KĀ?"    Otrā daļa - soli pa solim apraksta, kā noiet ceļu no pirmā kontakta ar potenicālo klientu vai partneri, līdz sadarbības līguma noslēgšanai. Tīri subjektīvi man būtu gribējies, lai prakstiski izmantojamu piemēru būtu bijis vairāk, bet teorijas mazāk. Autore mēģina savilkt kopā tādu slavenu TM (un netikai) ekspertu kā Šraitera, Kalenča, Koveja, Džima Rona un daudzu citu domas un pārdomas. Man būtu paticis, ja būtu vairāk norāžu, kā šos piemērus pielietot un pārcelt mūsu platuma grādos un atbilstoši mūsu mentalitātei. Piemēru ir pietiekami daudz, un pieredzējis TM uzņēmējs spēs izlobīt no tiem praktiski pielietojamus paņēmienus. Jautājums paliek atklāts vai arī iesācējs, bez sponsora spēs ar to tikt galā? Taču arī iesācējam būs skadrs, kurā virzienā ir vērts turpināt rakt.

Vai tad nav kur piesieties? 
Kā vienīgo grāmatas trūkumu varu atrast to, ka tēma ir paņemta pārāk plaši un to ir mēģināts iespiest 200 lappusēs. Līdz ar to daudziem jautājumiem, par kuriem būtu nepieciešams runāt padziļināti, un tieši no praktiskā aspektā, nepietiek vietas un laika.

Rezumē!
Ja man jāraksturo grāmata vienā teikumā, es teiktu ka tā jums kalpos, kā labs ieskats TM pasaulē. Sevišķi no grāmatas iegūs tie, kuri vismaz sākumā iesaistās TM - pēc papildus ienākumiem. Apgūstot grāmatā aprakstītās zināšanas un piemērus praksē ikviens bez īpašām grūtībām iemācīsies: kā nopelnīt 200, 500 un varbūt pat vairāk kā 1000 EUR mēnesī. Ja tas ir jūsu tuvākais mērķis, tad šī grāmata kalpos jums par palīgu. Vēlreiz paldies autorēm par drosmi un uzdrīstēšanos rakstīt latviski un būt pirmajām. Es ceru, ka Annai Barkānei un Ingvildai Zālītei sekos arī citi praktiķi, kuriem TM gadiem ir pamata ienākumu avots.

Nenokavē!
Grāmatas tirāža ir tikai 1000 eksemplāru, par laimi tās vēl ir iespējams iegādāties. Cena par vienu eksemplāru ir ļoti demokrātiska - 10 EUR. Pērkot piecas grāmatas un vairāk cena par vienu 9 EUR, pērkot desmit un vairāk cena 8 EUR gabalā. Tāpēc nenokavējiet, lētāk nebūs!

Par autori:
Annai Barkānei ir vairāk nekā 15 gadu pieredze tīkla mārketingā.
Īpaši jāatzīmē, ka Annas Barkānes organizācijā, patstāvīgie klienti turas gadiem. 
Grāmata tapusi 2 gadu laikā.

Mārtiņš Kalējs sadarbībā ar TM.LV
Telefons uzziņām un grāmatas iegādei: 29250181

4 comments

  1. Forex Trading Latvija // 01 aprīlis, 2015 19:03  

    Izlasīju, ļoti laba grāmata.

  2. sms // 21 jūnijs, 2016 16:37  

    Wow, šis ir ļoti labs ilgtermiņa ieguldijums ;)

  3. Līnija // 24 novembris, 2016 22:07  

    Labprāt iegādātos, ja būtu nopērkama internetā. Vai āšada iespēja pastāv ?

  4. kristine lazdina // 15 novembris, 2017 01:58  

    Vai šo grāmatu var vēl kur nopirkt. Kāda grāmatnīca?

Ierakstīt komentāru